Toyota MR2 Turbo - Bromsok kaputt

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota MR2 Turbo - Bromsok kaputt

Inlägg av Glenn »

Ja, 200:- för en komplett renoveringssats för två fyrkolvsok på en bil som såldes i väldigt få exemplar (ST205) är ju jättedyrt, eller hur ?

Snarare är toyotas prissättning väldigt ojämn, billiga på vissa saker (tex var dom billigast på avgasystem till ST165) och tokdyra på
andra saker.. (gärna plastdetaljer och lister)


motorolja skulle jag hålla borta från oken rent allmänt, den både tränger in i beläggen och förstör gummi, måste man använda olja så föredrar jag ATF då den i alla fall inte saboterar gummidetaljer. (men den sugs fortfarande in i beläggen om man slabbar)

Avfettning är ofta bra md sånt, men då ska det vara riktig kallavfettning, inte den moderna miljövänliga avfettningen, gammaldags kallavfettning är i princip fotogen typ, som har en både rengörande och smörjande funktion. (Men den sugs också in i belägg, för att tjata om det ;) )
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Toyota MR2 Turbo - Bromsok kaputt

Inlägg av Impreza »

självklart menade jag inte att du ska kladda ner hela oket i motorolja utan just där armen är ansluten .. gör vi på volvo v40/s40 när de blir utdömda för byte. funkar till 98% med motor olja o håller i flera år efter . Bevisat!

Just dem packningarna kanske inte var dyra .. men kollade till mr2an fram o de va inte billigt ! Ta bara monteringsats fram till mr2 belägg de kostade 402kr !!! jämför det med andra bilmärken o de e minst 4ggr så dyra!

ta tex Löphjul yaris kosta 1850kr plus moms o rem 800kr medans på volvo får du bägge för under 500 lappen!
MEN nu ska ja inte fylla tråden med blaska !!!!!!! hoppas det löser sig för dig med dina ok.
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
Skriv svar