S: 1982 Starlet 2,0 med MS

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
rstking
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 13:26:35
Bilmodell: Starlet Zetec
Årsmodell: 1982
PostOrt: Sävar

S: 1982 Starlet 2,0 med MS

Inlägg av rstking »

Hej, jag tänkte göra en intressekoll på min bil på det här forumet eftersom jag helst ser att den hamnar hos någon entusiast som vet vad det är. Jag är sugen på nya utmaningar så därför kanske nån annan vill göra det lilla som krävs för att färdigställa den. Det är en Starlet från '82 som jag har bytt motor och växellåda i.
-motor 2,0 zetec 16v från en Ford Mondeo '98
-ny kamrem
-växellåda MT75 från en Ford Sierra
-kardan är en Starlet/Sierra hybrid. Den är skarvad och svetsad av proffs.
-bakaxel original Starlet
-bromsar original Starlet, men bromsok från Mondeo följer med för att möjliggöra montering av större bromsar fram
-MS2 v.3 med extrakod styrsystem, med launchcontrol och flatshift
-LC1 bredbandslambda
-2,5" avgasrör som går ner till 2" längst bak med en ljuddämpare
-en ljusbox för extralysen att montera på huven
-skärmbreddare, takvinge
-35mm spacers runtom
-15" plåtisar med vinterdäck

På att göra listan är fixa en front och lacka bilen, montera stora stänklappar (följer med)
Finns möjlighet att registrera genom SFRO med denna motor om man byter till en stadigare bakaxel, t.ex. Volvo, och monterar större bromsar fram, samt monterar katalysator.

Bilen är påställd i dagsläget och är besiktad till 2013-09-30, jag är ägare nummer 5 på bilen. Bilen finns 1,5 mil utanför Umeå.

Pris: bud eller byte mot nån annan bil

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild