Udda lukt från bilen

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Udda lukt från bilen

Inlägg av cheetah1 »

Jag vill absolut inte göra några påhopp eller nåt, men jag bara undrar om det är bilen eller föraren det är fel på om man inte tar sig fram i 1 dm snö och måste hålla motorn på minst 3000 rpm för att den inte ska dö. Spinner det är inte receptet att gasa mer. Kommer man inte loss för att man står mot en snökant så kan man inte bara stå och spinna, då får man rulla fram en bit, och sen backa bak igen. Men kommer bilen inte fram i 1 dm snö har du nog blanka sommardäck på, tror jag, jag har kört en Aygo på odubbade vinterdäck i mer snö än så, och det var inga större problem.

Med andra ord, beskriv exakt vad du gör, för det låter, inget illa menat, som att du gör något som inte är helt rätt, sen kanske du får nåt bra tips av nån av oss som hjälper dig.

Lukten i sig är inget att oroa sig för, har du nån gång ställt dig och sopat snö av en modern bil som står och puttrar på tomgång? Avgaslukten har allt som oftast inte den minsta likhet med doften av rosor.
Annnan
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 27 jun 2010, 19:51:45
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010

Re: Udda lukt från bilen

Inlägg av Annnan »

Skriv svar