det borde man kunna ändra på...cheetah1 skrev:F:et innebär att det är snålkammar som inte har särskilt långa öppningstider på insuget, om jag inte är helt fel på det...
byta 4AFE mot 4AGE?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 104
- Blev medlem: fre 18 dec 2009, 11:29:00
- Bilmodell: Corolla wagon
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Oxelösund
- Land (Country): Sverige
Re: byta 4AFE mot 4AGE?
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1716
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: byta 4AFE mot 4AGE?
F har även tätare mellan kammarna så att det blir en annan vinkel på ventilerna(för att få en annan form på förbränningsrummet).
Detta var iaf en 4A-F från början.
http://www.polkatulk.se/4A-GE/2.jpg
Detta var iaf en 4A-F från början.
http://www.polkatulk.se/4A-GE/2.jpg
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE