ännu ett haveri på min lexus :(

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av fredrik mkIII »

köpte min pärla nr2 is200 en solig sommardag med kamremmshaveri. bytade motorn. bilen gick som en klocka. körde den ett halvår. lånade ut den en kall vinterdag till min bror som snällt smekte den mot ett wireräcke. dåligt med försäkring och han hade inte en peng i fickan så fick jag snällt fixa det själv. bilen blev vit istället för blå och stylades med gott resultat.


igår byggde jag om ljudet lite. på väg hem från verkstan så kör jag igenom en vattensamling av misstag. mitt cold-air rör surplade i sig så mycket vatten att jag fick "hydraulic lock" alltså fyllde cylindrar med vatten och stämplade ihop det så gott det gick och knäckte stakar :( fyyy.

var bara tvungen att skriva av mig om mina missöden..
imorgon var det tänkt att jag skulle köpa en 3vz-fe till mr2:an men det blir inte av nu på ett tag.

mvh fredrick
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av Hornlund »

Attan va surt. Men du måste ha fixat ett väldigt brutalt CAI, om det gick så illa?
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av fredrik mkIII »

tja. Luftfiltret sitter där dimljuset sätt. Det är ett väldigt litet rum. Det var mycket vatten. Kanske 20-30 cm. Glad att jag klarade kjolpaket och grejer. Motorn tog typ tvärstopp. Jag drog runt den utan tändstift. Och försökte igen Men pga insugets konstruktion så sög den i sig mer vatten som låg och väntade där. När jag till slut fick igång den efter renblåsning m.m. Så lät den inte som min Lexus längre. Stenkross snarare.
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av Glenn »

Är det kamrem på dom alltså ? låter B.. jag hade lätt gissat på kamkedja.

Men det är ju en lysande anledning att slänga i en större motor :) ..vad sitter i dom svenska ? 1G-FE ? finns ju en 1G-GTE :) sen kan man väl relativt lätt slänga i 2JZ-GTE från en supra ? ..dom lär väl iofs inte vara gratis..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av Henrik »

trist..
is200 är ok bilar. men motorn är skrot. ser faktiskt inga fördelar alls med den. noll karaktär, törstig, extremt slö (som alla andra 150hk motorer)
Jag hade sett detta som ett ypperligt tillfälle att slänga i en annan motor, som glenn skrev.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av Glenn »

Nu när IS200 börjar komma ner i pris så vore det ju skoj att hitta en med rasad motor att göra en motortransplantation på.. finns folk som mecklat ner en 1UZ-FE också, ska tydligen också vara relativt lätt..

..Borde skaffa garage först dock :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av Dale »

Finns med 3S-GE med.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av fredrik mkIII »

jo beams motorn är ju ett alternativ också.
jag hittade ett "kit" från amerika tror jag det var. beams motorn med vxl låda härva kardan avgasrör styrenhet. ja.. allt allt som behövs för att konvertera. tror det var 2400 dollar.

har även hittat ett "kitcar" kit med 1uz-fe. då var det motor med allt som ska vara på den. styrenhet kabelstam sprängkåpa och säkert mer också för 400 pund. riktigt riktigt billigt.

det finns ju helt klart alternativ.

nackdelen är väl att det mer handlar om amatörbyggt fordon då. och allt det medför.

mvh fredrick
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av Glenn »

mjae, byter man bromsar osv kan det väl reggas som ombyggt fordon ? borde inte vara några större problem, förutsatt att man håller sej inom gränserna för effekt och vrid.

har man riktig tur kan man använda siffrorna från IS300 då det ju är typ samma bil med större motor, vet inte riktigt hur reglerna ser ut, men SFRO lär kunna svara :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
PartyBoy
Inlägg: 189
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 19:18:36
Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
Årsmodell: 2013

Re: ännu ett haveri på min lexus :(

Inlägg av PartyBoy »

---------------------------
Toyota Mek
Skriv svar