Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Mjo!Hmm.
Nu har jag byggt om avgassystemet.Jag passade även på att sätta dit en till ljuddämpare.
Det blev inte mycket tystare och bakaxeln tar fortfarande i.
Tankmätaren funkar fortfarande inte.När jag mäter givaren så blir det ingenting.Om jag jordar sladden så visar ingenting.Kan både givaren och mätaren ha gått sönder samtidigt? Skumt.
Att åka utan tankmätare blir extra besvärligt om man inte har någon trippmätare.
Jaja, nu tröttnade jag på denna och körde in ett annat projekt i garaget.
Vem behöver en AE86a när man har KE70s
Corolla KE70 81a såld
Corolla KE70 81a såld
Corolla KE11 70a såld
Corolla TE72 Kombi 80a-Breddade volvo plåtfälgar långt utanför skärmarna såld
Corolla AE92 GTI 90a - Gasar men det aldrig rasar
Corolla AE86 GT-S Slaktad
Håhåjaja!
I torsdags beställde jag nya bromsok från http://www.rockauto.com.Nu sitter dom redan på plats,det är snabba ryck.
Mekonomen ville ha 1299:- +300:- för stomavgift för ett ok.Jag betalade strax under 1100:- för 2st ink dyraste frakten från USA.
Nu blev det 51mm från TE72 istället för original 48mm.
Jag har inte provkört ännu,bilen är för driftosäker för att göra en tur såhär sent på natten.
Det här funkar ju inte,pedalen är väldigt svampig och tar väldigt långt ner.
Jag har hållit på och luftat och grejat utan bättring. Nyss såg jag att även om man bromsar så är det ett glapp på några mm mellan kolven och belägget,ändå bromsar det ju. skumt!
Felet var att eftersom kolven är 3mm större än original så tar den i "okhållare".Så när jag bromsar så glider hela oket på glidpinnarna så att det andra belägget trycker mot skivan.
så nu är det bara att slipa av 2mm så att kolven går fritt.
Det är åxå så att en större kolvdiameter gör att pedalen tar längre ner. Det är mer olja som ska pressas till oket då.
Men det är ingen big deal, att ev byta huvudcylinder är ju ingen match för dej!
Jag tänkte att jag skulle prova med huvudcylinder från TE72 nångång i framtiden.
Såhär såg det ut.
Så jag slipade lite.
Såhär såg det ut original.
Nu känns pedalen perfekt.Det blir provtur imorgon.