Svensk instruktionsbok

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Vetten
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 aug 2010, 10:39:55
Bilmodell: Toyota RAV4 kort
Årsmodell: 1995
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala

Svensk instruktionsbok

Inlägg av Vetten »

Hej som nybliven Toyota RAV4 ägare så undrar jag om någon möjligen har en instruktionsbok på svenska till övers. Eftersom min bil är importerad från tyskland så är ju boken också det. Jo det är en årsm.-95 jag har.
HaDe
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Svensk instruktoinsbok

Inlägg av Glenn »

finns på reservdelsnummer hos toyota skulel jag tro, annars brukar skrotar spara sånt också.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Vetten
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 aug 2010, 10:39:55
Bilmodell: Toyota RAV4 kort
Årsmodell: 1995
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala

Re: Svensk instruktionsbok

Inlägg av Vetten »

Ja nu har jag kollat med Toyota och dom vill ha 1200:- :o För att göra en ny bok så det är ju inte aktuellt, har även kollat lite på skrotar på webben men inte hittat någon :roll:
Så frågan kvarstår.
Finns det inte nån här på forumet som har en över :?:
HaDe
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: Svensk instruktionsbok

Inlägg av Gt-4 »

Vetten skrev:Ja nu har jag kollat med Toyota och dom vill ha 1200:- :o För att göra en ny bok så det är ju inte aktuellt, har även kollat lite på skrotar på webben men inte hittat någon :roll:
Så frågan kvarstår.
Finns det inte nån här på forumet som har en över :?:
Är nog bara att du börjar ringa skrotarna.
Dom sparar nog inte böcker men har du tur har dom nån bil som dom inte börjat demonterat än.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Svensk instruktionsbok

Inlägg av Glenn »

Vissa skrotar sparar det, vet kompisar som köpt svenska instruktionsböcker på skrotar till tyskimportbilar.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Roger
Pay User
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 17:53:38
Bilmodell: MR2 och Corolla 4wd
Årsmodell: 93
PostOrt: Johanneshov
Land (Country): Sverige
Ort: sthlm

Re: Svensk instruktionsbok

Inlägg av Roger »

Jag köpte instruktionsbok till min Corolla Touring 4wd på en skrot. Stannade på 200:- inklusive frakt om jag minns rätt.
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Svensk instruktionsbok

Inlägg av Rastaman »

Vetten skrev:Ja nu har jag kollat med Toyota och dom vill ha 1200:- :o För att göra en ny bok så det är ju inte aktuellt, har även kollat lite på skrotar på webben men inte hittat någon :roll:
Så frågan kvarstår.
Finns det inte nån här på forumet som har en över :?:
Shit de var dyrt.
När jag hade en Supra MK3 och köpte ny instruktionsbok av toyota så tror jag det var 75 spänn de ville ha :D
Skriv svar