S:Toyota Celica GT-4 ST165 -89 Rasad motor

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

S:Toyota Celica GT-4 ST165 -89 Rasad motor

Inlägg av Martin J »

Tjena. Tänkte göra en liten intressekoll på celican här. Jag tycker det verkar vara bättre att lägga ut den här istället för blocket, för ni vet ju precis vad saker och ting är värda.

Bilen är en Toyota Celica GT-4 ST165 -1989. Felen som jag har hittat är alltså vevstakslagerras på 4:e cylindern, och på 3:e cylindern har kolven gått sönder och delat sig ifrån staken. Det som behöver göras för att få fart på bilen igen är att slipa om/byta vev, och byta 3:ans kolv. Har köpt en vevaxel,4st stakar, GTI-kammar och en ny japsdämpare som följer med.

Har börjat riva isär motorn. Men än så länge är bara kylaren, grenrör, turbo, katalysator och downpipe borttaget. Allting finns kvar. Medföljer 4st dåliga, men godkända, sommardäck på aluminiumfälg, och 4 st dåliga vinterdäck på plåtfälg.

Bilens projekttråd: http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =19&t=2514

Anledningen till att jag säljer är att jag varken har råd,tid eller ordentlig plats att hållas på för att lyckas bra med detta projekt. Går inte att renovera motorn med tanke på min nuvarande månadsinkomst. Kommer ta alldeles för lång tid innan projektet är klart, så vill se ifall nån annan vill ta vid där jag slutat.

Bilen är i övrigt väldigt fräsch, enda rosten jag har hittat är lite ytrost runt takluckan. (Ett vanligt fel på dessa modeller, vad jag fattat som?) Väldigt fin inredning!

Bilen är avställd och obesiktigad. Bilen står i mitt garage, 1 mil utanför Örebro.

Pris: Har lagt ut ett par tusen än så länge, men det är budgivning som gäller. Riktpris är 10 tusen.

Skicka PM eller ring till mig på 076-3132634 ifall ni är intresserade och har mer frågor.
Är öppen för förslag.

För bilder på bilen, titta i projekttråden som jag länkat till längre upp i inlägget.

MVH Martin Jönsson

076-3132634
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

Re: S:Toyota Celica GT-4 ST165 -89 Rasad motor

Inlägg av Martin J »

Ingen som är intresserad?

Buda gärna!

MVH Martin
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: S:Toyota Celica GT-4 ST165 -89 Rasad motor

Inlägg av Elof_power »

Kom igen nu ge dig inte så lätt se på mig jag har haft min bil "Trasig" i 3 år nu och tappat modet massor av gånger men sen tänker man på vilken enastående bil detta är och ångrar sig direkt... Det är ju trotts allt en ganska speciel bil med bara 5000 tillverkade i samma serie.. vore ju rolig att ha någon och skruva ihop med... :)
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

Re: S:Toyota Celica GT-4 ST165 -89 Rasad motor

Inlägg av Martin J »

Tråd kan låsas,stängas,brännas upp osv.. Elof fick mig att ändra mig, den j*veln ;) haha!

Ha det bra!

MVH
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Låst