Programmera elhissar Avensis 07 samt Tysk röst :-)

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
JEP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 13:11:13
Bilmodell: Avensis 2.0 vvti
Årsmodell: 2003

Programmera elhissar Avensis 07 samt Tysk röst :-)

Inlägg av JEP »

Hej!

På min 07 D4D D-CAT (import Tyskland) går inte elhissarna automatiskt hela vägen ner/upp om man trycker på knapparna i bottenlägena som det gör på min 2003 2.0vvti. Dvs. man får hålla kvar knappen till fönstren är helt öppen / stängd.
Finns det någon "kod" som man kan mata in för att ändra detta? (liknande som man gör för att stänga av bältesvarningen).
Det skulle vara intressant att se en komplett lista på "koder" man kan mata in för att ändra andra saker också. 8-)

Jag har också en knapp på ratten, "Mode", som har med bluetooth handsfree att göra. Där pratar en dam på Tyska. :roll: Kan man hos Toyota få språket ändrat till åtminstone Engelska?

Tack för alla tips!
ST185
Inlägg: 106
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:25:22
Bilmodell: Celica GT-four
Årsmodell: 1995

Re: Programmera elhissar Avensis 07 samt Tysk röst :-)

Inlägg av ST185 »

kör ner rutan sen kör du upp den och när den är helt uppe så håller du in den några sec till så är den programerad upprepa på alla fönster.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Programmera elhissar Avensis 07 samt Tysk röst :-)

Inlägg av PierreW »

JEP skrev:Hej!

På min 07 D4D D-CAT (import Tyskland) går inte elhissarna automatiskt hela vägen ner/upp om man trycker på knapparna i bottenlägena som det gör på min 2003 2.0vvti. Dvs. man får hålla kvar knappen till fönstren är helt öppen / stängd.
Finns det någon "kod" som man kan mata in för att ändra detta? (liknande som man gör för att stänga av bältesvarningen).
Det skulle vara intressant att se en komplett lista på "koder" man kan mata in för att ändra andra saker också. 8-)

Jag har också en knapp på ratten, "Mode", som har med bluetooth handsfree att göra. Där pratar en dam på Tyska. :roll: Kan man hos Toyota få språket ändrat till åtminstone Engelska?

Tack för alla tips!

De du frågar om här finns svar på i Original instruktion och Bluetooth-bok som följer med bilen. Men eftersom din är import så antar jag att dem inte finns, köp/skaffa dessa inom en snar framtid, jag lovar du kommer ha nytta av dom. :D
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
bo_j
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 12:55:16
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008

Re: Programmera elhissar Avensis 07 samt Tysk röst :-)

Inlägg av bo_j »

Min manual för bluetooth har referensnummer PZ420-00296-NE.

Mata in det i Google så hittar du manualen som en pdf.

/Bo
JEP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 13:11:13
Bilmodell: Avensis 2.0 vvti
Årsmodell: 2003

Re: Programmera elhissar Avensis 07 samt Tysk röst :-)

Inlägg av JEP »

Tack så mycket för era svar! jag ska testa imorgon med elhissarna. Antar att den tappat inställningen för att man brutit strömmen t.ex?
Ska också leta upp manualen. suveränt med denna info!
Hälsningar John-Erik, Hudiksvall.


Vill bara tillägga att allt fungerade perfekt!
Tackar tackar!
Skriv svar