Ny fjärrstyrning till centrallåset Carina E -97

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Ny fjärrstyrning till centrallåset Carina E -97

Inlägg av Jonex »

Det där med stenskottet fattade inte jag, hur kan du ha en bild på stenen innan den slår sönder bilen..
Är det alltså en liknande sten ?

Om jag tror rätt så kan du koppla in din låsmodul i kablaget som Dale skrev, kortfattat är det alltså bara ett fjärrstyrt relä.
Hur f-n var det här nu igen .. Den har konstant ström och låser/låser upp via jord, eller var det tvärsom ?
Krånglade en del med detta när jag försökte få mitt DEFA-larm att funka i min Carina E -94.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
JamtCamry
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 09:02:31
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 94

Re: Ny fjärrstyrning till centrallåset Carina E -97

Inlägg av JamtCamry »

Jonex skrev:Det där med stenskottet fattade inte jag, hur kan du ha en bild på stenen innan den slår sönder bilen..
Är det alltså en liknande sten ?

Om jag tror rätt så kan du koppla in din låsmodul i kablaget som Dale skrev, kortfattat är det alltså bara ett fjärrstyrt relä.
Hur f-n var det här nu igen .. Den har konstant ström och låser/låser upp via jord, eller var det tvärsom ?
Krånglade en del med detta när jag försökte få mitt DEFA-larm att funka i min Carina E -94.
Alla foton är efter stenskottet, stenen låg bak på släpvagnen. Den hamnade där efter att ha passerat igenom min bil.
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Ny fjärrstyrning till centrallåset Carina E -97

Inlägg av Jonex »

Ojdå, ja då hade du tur. Undrar hur många som ens hinner reagera om dom ser något komma flygande imot dom, om inte annat så kör man väl av vägen i rena chocken.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar