S: Celica St165

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Phreak
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 16:00:15
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1988
Ort: Luleå

S: Celica St165

Inlägg av Phreak »

Efter många om och men så har jag nu beslutat mig för att sälja min 165a, mestadels pga tidsbrist och även pga att ekonomin ställer till det ;)

Bilen köptes för drygt 2 år sedan och jag blev nummer 10 i ägandeordningen och har inte rullat så många mil i min ägo.
Totalt har den rullat c:a 19 000 mil
bilen har definitivt kunnat skötas bättre av de förra ägarna, bevis på detta är att några veckor efter inköp så mer eller mindre "exploderar" ett av bromsrören pga rost och hård inbromsning.
Var bara ett som brast men bytte alla fyra på en gång, däremot var jag fruktansvärt klantig och råkade kapa av bränsleledningen som går parallellt med bromsrören.. Bränsleledningen har jag dock bara lagat med hjälp av bränsleslang, så om ev. köpare vill trimma ordentligt så måste detta givetvis åtgärdas, annars i övrigt så håller det för normalt bränsletryck.

Motorn: Fick byta toppblockspackningen förra året och tyvärr så gick även motorn med på tok för lite olja, så idag när motorn närmar sig 2800 rpm så knackar det till, och detta tror jag mig ha lokaliserat till lyftarna.
Har noterat att när motorn är kall så vill den inte tända riktigt som den ska utan nästintill dör ut och så fort man släpper gasen så sparkar den igång igen.
Ny packning till oljetråget behövs nog då jag misstänker att det trycker ut lite olja där som landar på downpipe/avgas och då luktar det inte direkt gott. :P

Turbo: Har en liten skada på ett av bladen i impellern och glappar lite, men i övrigt mår den bra. Finns en turbo i reserv.

Kardanen: Vid kyla så ger den ibland ifrån sig ett vinande ljud, som varken jag eller föregående ägare kan förklara.. påverkar inte drivningen något vad jag vet

Rost: Finns tyvärr, bland bakskärmarna och under bilen. Samt början till rost kring takluckans lister.

Kaross: Har några små bucklor och på huven är det någon kaxig fjortis som dragit med ett rakblad en fin tunn linje dessvärre. Mest negativa är att jag aldrig fick fatt i snorvalpen och kunde inte läxa upp denne :evil:
På passagerardörren har den stora listen lossnat pga dåliga fästen, listen finns kvar och är hel, behöver bara nya fästen som sagt.

El: Förutom passagerarrutan så skall, mig veterligen, all el fungera i bilen.

SoV-däck: Sommardäcken är på något snyggare fälgar :) vinterdäcken på toyota original.
2 sommarsulor måste bytas pga mönsterdjupet, vinterdäcken är i gott skick och har bara rullat 2 vintrar.

Övrigt: Avtagbar dragkrok
Skattad tillochmed november 2010
För att den ska klara besiktningen så måste man fixa till kabeldragningen till batteriet, som är i bagaget, samt även fixa till spärren till dragkroken.

mera info finns i projekttråden: http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =19&t=1018

Pris: kommer lägga den på blocket för 18 000:-, TCS-pris 15 000:- ;)

Bilen finns i Luleå

Det var allt som jag kom på nu, vid intresse och övriga frågor ring: 073 - 82 82 352 eller skicka PM eller ett mail till dragonmav@hotmail.com

Mvh
/Henrik
Phreak
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 16:00:15
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1988
Ort: Luleå

Re: S: Celica St165

Inlägg av Phreak »

Här är några bilder på bilen, jag ber om ursäkt för all smuts på den..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar