Motorstopp på min Celica

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Miata Forever
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 02 sep 2009, 15:02:42
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 94
Ort: Säffle

Motorstopp på min Celica

Inlägg av Miata Forever »

Jo jag har fått motorstopp på min Toyota Celica GT -94. Jag körde på landsvägen (2mil)då motorn helt plötsligt dog och jag trodde att det var bensinstopp fast mätaren visade nästan halv(nyss köpt bilen) jag fyllde på bensin men inget hände. bilen tände lite ibland fast gick bara på någon cylinder, och inte gick det att bogsera igång den heller. Vad jag undrar är kan det vara kamremmen eller bensinpumpen? Hoppas någon vet vad jag bör kolla först. :roll:
Vossen
Inlägg: 125
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 20:01:50
Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
Årsmodell: 99
PostOrt: Floda
Land (Country): Sverige

Re: Motorstopp på min Celica

Inlägg av Vossen »

kolla om det kmr fram soppa sedan om det finns gnista kolla om bilen startar på startgas gör den det så ha du problem med soppan
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: Motorstopp på min Celica

Inlägg av fredrik mkIII »

är det en 1,8? hade in en sådan för ett par år sedan som stoppat på just landsvägen :).
i detta fallet var inte vevaxel remhjulet fastdraget riktigt och spåret i remhjulet för spårkilen hade förstorats enormt mycket vilket medförde att motorn inte ville gå. denna tände även ibland när man drog på starten. kan ju vara samma fel. men få bilar är nog fulmekade som denna polack celica var som jag fick äran att pula med.

mvh fredrik
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Skriv svar