Toyota Carina -96 Bluddrar vid gaspådrag

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Nappflaskan
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 02 okt 2009, 10:34:51
Bilmodell: Carina
Årsmodell: 96

Toyota Carina -96 Bluddrar vid gaspådrag

Inlägg av Nappflaskan »

"Men vid gaspådrag låter det sådär småmysigt puttrande, bubblande eller om man så vill bluddrande."
Saxade beskrivningen från en annan tråd.

Endast när man accelererar som man hör detta bluddrande, som låter väldigt högt för den delen.
Så om man ligger och kör i konstant hastighet så hör man inte av ljudet.
Ljudet kan beskrivas som att man fäster ett kort på hjulet av en cykel, och har det smattrandes mot ekrarna, fast ändå annorlunda.
Ja, ni som varit med om det vet nog vad jag pratar om.

Har väl kört omkring 100 mil med den sen den började bluddra, kylarvätskan försvinner inte efter körning.
Så om jag förstått det rätt kan man nästan utesluta topplockspackningen då, iaf enligt verkstaden här nere.
Bilen går ju bra i övrigt, men detta ljudet är extremt störande då det låter väldigt högt.

Jag är helt nollställd i skallen vad gäller bilar, så vad bör man kolla efter? Vad kan vara fel?

Tack så mycket på förhand. :)