Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut

Inlägg av amby »

Om man nu ska fixa någon typ av eftermarknads sprut. Kan man få tag i extra kablar.

Det är så här jag menar Bild

Fast jag måste ju ha tag i hon kontakten som sitter i min original ecu och om man väljer power fc en hane-kontakt från en
mr2 turbo eller st205.


Eller finns det någon typ av universal kontakt som skulle funka till alla?
Vad heter standarden?

Så man om något skulle hända kan med ecu kan man plugg and play installera original alltså.
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut

Inlägg av Cyrix »

Om du väljer Power FC, så behöver du ju inga extra kablar, kontaktstycket passar ju.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut

Inlägg av amby »

Jo men man måste ju pinna om kontakt stycket...tänkte man kunde göra en adapter som går från original till ett kontaktstycke
som är pinnat efter den nya sprutet..så man smidigt och lätt bara kopplar bort adapten när man ska köra original igen..

Men det kanske är svårt att hitta rätt kontaktstycken
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut

Inlägg av Cyrix »

amby skrev:Jo men man måste ju pinna om kontakt stycket...tänkte man kunde göra en adapter som går från original till ett kontaktstycke
som är pinnat efter den nya sprutet..så man smidigt och lätt bara kopplar bort adapten när man ska köra original igen..

Men det kanske är svårt att hitta rätt kontaktstycken
Jo, det går väl, men jag förstår inte rikigt varför du skulle viljag stoppa dit original ecun igen.
Alltså, det är inte speciellt mkt jobba att pinna om kontakten, det är bra nån timmes jobb.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut

Inlägg av amby »

Typ om man skulle sälja bilen utan.. Aja...Jag är lite nervös över det för det handlar ju om en hel del pengar...
ATS säljer tydligen det jag letar efter för konverteringen mellan gen3 till 2.
10,000kr för allt man behöver...Ska höra med dom om dom kan göra en plugg and play till euro 91 gt4...Annars få jag la göra det själv eller så hör jag av mig Cyrix :D
Skriv svar