Om man nu ska fixa någon typ av eftermarknads sprut. Kan man få tag i extra kablar.
Det är så här jag menar
Fast jag måste ju ha tag i hon kontakten som sitter i min original ecu och om man väljer power fc en hane-kontakt från en
mr2 turbo eller st205.
Eller finns det någon typ av universal kontakt som skulle funka till alla?
Vad heter standarden?
Så man om något skulle hända kan med ecu kan man plugg and play installera original alltså.
Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut
Om du väljer Power FC, så behöver du ju inga extra kablar, kontaktstycket passar ju.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut
Jo men man måste ju pinna om kontakt stycket...tänkte man kunde göra en adapter som går från original till ett kontaktstycke
som är pinnat efter den nya sprutet..så man smidigt och lätt bara kopplar bort adapten när man ska köra original igen..
Men det kanske är svårt att hitta rätt kontaktstycken
som är pinnat efter den nya sprutet..så man smidigt och lätt bara kopplar bort adapten när man ska köra original igen..
Men det kanske är svårt att hitta rätt kontaktstycken
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut
Jo, det går väl, men jag förstår inte rikigt varför du skulle viljag stoppa dit original ecun igen.amby skrev:Jo men man måste ju pinna om kontakt stycket...tänkte man kunde göra en adapter som går från original till ett kontaktstycke
som är pinnat efter den nya sprutet..så man smidigt och lätt bara kopplar bort adapten när man ska köra original igen..
Men det kanske är svårt att hitta rätt kontaktstycken
Alltså, det är inte speciellt mkt jobba att pinna om kontakten, det är bra nån timmes jobb.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Extra kablar för inkoppling av eftermarknads sprut
Typ om man skulle sälja bilen utan.. Aja...Jag är lite nervös över det för det handlar ju om en hel del pengar...
ATS säljer tydligen det jag letar efter för konverteringen mellan gen3 till 2.
10,000kr för allt man behöver...Ska höra med dom om dom kan göra en plugg and play till euro 91 gt4...Annars få jag la göra det själv eller så hör jag av mig Cyrix
ATS säljer tydligen det jag letar efter för konverteringen mellan gen3 till 2.
10,000kr för allt man behöver...Ska höra med dom om dom kan göra en plugg and play till euro 91 gt4...Annars få jag la göra det själv eller så hör jag av mig Cyrix