Sänkningssats RWD starlet

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Sänkningssats RWD starlet

Inlägg av Pipedreams »

Snubblade över drömbilen, en rostfri RWD starlet. Helt oslagbar! Tänkte kosta på mig ett par fälgar och en sänkning. Såg nåt om att man kunde använda sänkningssats till mazda miata för att sänka en rwd starlet. Någon som har mer koll på detta. Hur bra det passar och vilken sänkning man ska köpa till vilken generation av miata?
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
sqeeze
Inlägg: 21
Blev medlem: lör 16 maj 2009, 07:26:25
Bilmodell: toyota starlet
Årsmodell: 81
PostOrt: borås
Land (Country): sverige
Ort: Borås

Re: Sänkningssats RWD starlet

Inlägg av sqeeze »

Jag har gjort det :) kommer dock inte ihåg om d va några speciella :P men hör med starlan1.. tror han gjorde det med.. blir ruskigt bra :) men ja hade andra dämpare med, fick med en uppsättning rally dämpare så d blev sket bra :) min e så stum å go :) ska du göra med din starlet då?
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: Sänkningssats RWD starlet

Inlägg av Pipedreams »

Okej, får försöka få tag på honom.
Tanken är att jag ska ha en billig bruksbil att åka i. När jag är klar med alla andra projekt så kanske det hamnar en turbokonverterad 20v 4A-GE i den. Ev para ihop den med en bmw e30 m3 växellåda. Ska visst vara dogbox i dom.
Men steg 1 är fälgar och sänkning. Sen lite ny lack och skärmbreddare. Den var ordentligt rostskyddsbehandlad så den har klarat sig riktigt bra
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Skriv svar