Celica GTI 91 st 182 kylarproblem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
robertcop
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 16:16:12
Bilmodell: Celica Gti
Årsmodell: 1991
PostOrt: Saltsjö-Boo
Land (Country): sverige

Celica GTI 91 st 182 kylarproblem

Inlägg av robertcop »

Idag sprack kylaren (har krånglat ett tag) troligtvis på grund av att topplockspackningen läcker och olja har kommit ut i kylsystemet och övertryck bildats. Har tänkt att byta Kylare, toppackning, termostat och vattenpump.
Vad är klokast och mest prisvärt i längden. Att köpa begagnat av någon skrothandlare eller köpa nya grejer. Från vem/vilka är det billigast och enklast att köpa delar?

Kikade lite snabbt och räknade ut att det blir allt annat än billigt att köpa allt nytt och sedan betala för montering. (kollade Autoexperten)

Passar kylare från gamla modellen GTI dvs. st 162?
samma gäller termostat och vattenpump.


Peace Robert
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: Celica GTI 91 st 182 kylarproblem

Inlägg av Gt-4 »

När jag skulle köpa kylare till min ST185 så var Toyota 300kr billigare än vad tex Mekonomen och Meca.
Vissa ställen var den ännu dyrare på.
Jag tycker då att man ska köpa en ny kylare för en begagnad är svårt å veta hur skicket är.
Användarens profilbild
robertcop
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 16:16:12
Bilmodell: Celica Gti
Årsmodell: 1991
PostOrt: Saltsjö-Boo
Land (Country): sverige

Re: Celica GTI 91 st 182 kylarproblem

Inlägg av robertcop »

Tack för svaret!

Ska kolla med min lokala Toyota återförsäljare/verkstad trodde faktiskt att de var dyrare. Värt att kolla iaf.
Skriv svar