Vakuumslangar

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Svedberg
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 12 jul 2009, 17:50:23
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1990

Vakuumslangar

Inlägg av Svedberg »

Hej, bytte motor i min celica för ett tag sedan och vi glömde att märka upp alla vakuumslangar, bilen går som den ska men vi vet att det är några slangar som sitter fel, b.la så sitter det ett vakuumstyrt spjällhus som har med avgasreningen att göra ( den öppnar upp emellan insugsrören om jag har förståt det rätt).

Så min frågar är om/vart det går att få tag i någon sorts kopplings schema över vakumslangarna?

Motorn är en 3s-GE gen. 2 ifrån 1990, bilen är en importbil ifrån Tyskland ifrån början om det spelara någon roll.

Som sagt så går bilen så det är inte jätte brådskande men efter en an sakerna har med avgasreningen att göra å är det kanske bra att ha fixat till besiktningen.
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Vakuumslangar

Inlägg av Jonex »

Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar