central lås problem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
amkoh
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 26 aug 2009, 18:14:27
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 98

central lås problem

Inlägg av amkoh »

Hej

jag har en toyota avensis 99, och är mycket nöjd med den, har haft den i 3 år nu, ett litet problem jag har med den är central låset, att låsa upp bilen med en knapp på nyckeln funkar då och då oftast funkar det inte att låsa upp bilen, jag har bytt batterierna i nyckel, och fortfarande samma problem, flera gånger har jag gjort återställning av fjärrcentrallås som det står i serviceboken, det fungerar några gånger men sedan slutar det fungera, då går det bara att låsa upp bilen manuellt med nyckel i dörren. MEN så fort vintern kommer och det blir några minusgrader då fungerar inte det att låsa upp manuellt, nyckeln bara snurrar runt i dörrcylindern. Kan det finnas någon grej jag kan göra och vad ska jag undersöka, jag har även försökt att flytta bilen till andra platser och det fungerar ändå inte, så orsaken är inte någon slags störning. tack för hjälpen i förhand.


Senast uppknuffad av amkoh mån 14 sep 2009, 14:30:17.