Tillåt mig att skriva av mig lite frustration

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Toraz
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 13:48:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1981
PostOrt: 82023
Land (Country): Sverige

Tillåt mig att skriva av mig lite frustration

Inlägg av Toraz »

Och varför är då jag frustrerad och lätt irreterad men mäst uppslupen.

Här hade man laddat å strulat (många turer hit å ditt å mkt funderande) för att få iordningn bilen för att åka ner på EMMAs SM final i kristinehamn genom inbjudan igenom en "nybörjar serie" dom kört iår, SCC. (tävling i billjud..)

Och vad hänner efter att man kommer hem från jobbet som man inte fick ledigt ifrån (som kankse va bra nu när de gick som de gick) för jobbar 9-21 på torsdagen å man skulle vara där kl 06.30 fredag morgon för inschekning å tar ca 5tim å åka så lite tajt om tid.
å lite extra drygt när man redan åkt vägen man ska åka till tävligen på genom jobbet redan. men kommer hem åker bort å hämtar bilen kollar igenom den, åker hem packar å så, kommer iväg ca 11.30 tyckte de var hyffsat god tid, tänkte att då hinner man nog sova lite där nere.

men hinner nog inte åka men än en knapp timme, så vinglar bilen till efter vägen (E4an) men har turen att kunna svänga av på en ficka för å kolla vad de var. kolllar däckan för har nyligan bytt till nya, inge fel där, nähe testar å flytta bilen lite å den kränger till, suck den rörelsen känner jag igen, tar ficklampa å kryper ner bakom bilen å lysser på stötdämpar/stag fästena på bakaxeln. jaha.. nu har anndra sidan gett upp.. (det anndra har jag fått svetsa otaliga gånger)
Suckar spänner undan stötdämparen från hjulet å vänder hemåt efter många desperata tankar men inser det blir svårt att fixa nånstans kl 1 på natten..

Hade laddat som fan för att få åka ner på det där, dels för å spela själv å heja på andra jag känner och för att få se dom stora grabbarna å tjejerna spela. men men var väll inte mennat så..

Bild på eländet, bara å försöka bygga nya fästen med lite hjälp. är bra nog rostiga.
Bild
Richard

Toyota:
Celica Liftback -81 klenoden
Celica Liftback -82 skrot
Celica Supra -85 track day
Camry Touring -88 vardags
Användarens profilbild
Hemiyoda
Pay User
Inlägg: 503
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
Bilmodell: Charmant
Årsmodell: 1987
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Tillåt mig att skriva av mig lite frustration

Inlägg av Hemiyoda »

Wow! Va äre, 2mm gods orig? Rostat på rätt bra. Var vare du bodde igen? Nikwal och jag var och hälsade på en gång. Bilarna från Gävle är det värsta i rostväg jag sett iaf. Min gamla Mazda 626 och Toyamans Charmant som referens.
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Tillåt mig att skriva av mig lite frustration

Inlägg av Suprafan »

Japanskt 80-tal, rostens bästa vän. Är det inte bättre att byta lite delar än att svetsa det där? såg riktigt illa ut..
Användarens profilbild
Toraz
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 13:48:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1981
PostOrt: 82023
Land (Country): Sverige

Re: Tillåt mig att skriva av mig lite frustration

Inlägg av Toraz »

Hemiyoda:
hehe ja, nånting sånt har det säkert varit en gång i tiden. hehe ja det stämmer ju. ja en bit åvanför gävle håller jag ju till. aha okay, ja där är väll mkt salt å skit här omkring. =\
Men har haft lite tid påsig att rosta har ju iaf gått 60k mil plus vad vi har kunnat räkna ut. konstigt bara att den högra sidan är mäst utsatt. men jag kan inte låta bli att tycka det var drygt det inträffade jusst nu..

Suprafan:
jo det får ta å bli lite om byggnad, har som sagt svetsat andra sidan ett antal gånger så den ska oxå fixas riktigt.
ja illa de kan man lungt säja.. tur man har stabila fjädrar som håller upp bilen iaf :evil: :P
Richard

Toyota:
Celica Liftback -81 klenoden
Celica Liftback -82 skrot
Celica Supra -85 track day
Camry Touring -88 vardags
Skriv svar