Död Radio Avensis 06 - Vanligt ??

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
peteros
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 26 nov 2019, 16:20:09
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2006
PostOrt: Arvika

Död Radio Avensis 06 - Vanligt ??

Inlägg av peteros »

Hej,

Jag undrar om någon har hört talas om ifall "Plötsligt dödsfall" på radion i Avensis modell 2006 är vanligt?

Radion fungerade när vi lämnade bilen till Toyota igår för något garantibyte av SRS + Airbag, när vi hämtar idag är radion stendöd.
Enligt någon anställd så skall detta vara vanligt på denna modellen, dock har jag inte sett något speciellt på internet ang. detta.
Så frågan är väl om det är vanligt fel, eller om Toyota har schabblat och inte vill erkänna detta, de var i alla fall villiga att sälja en begagnad stereo till mig. :)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Död Radio Avensis 06 - Vanligt ??

Inlägg av cheetah1 »

Jag törs inte säga varken av eller till, har för mig att det är nån modell som det är vanligare på, men jag minns inte vilken.

Men med det sagt:
Har dom bytt airbag på passagerarsidan (?) så har dom haft nere hela instrumentbrädan, inklusive stereon. Jag hade nog varit mer misstänksam mot att nån hade haft sönder nåt än att den skulle ha gått sönder helt av sig själv precis samtidigt som den stod på verkstan.
Skriv svar