celica 2000gt -78

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
micke lowrider
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 21 dec 2019, 20:13:28
Bilmodell: celica 2000gt
Årsmodell: 78
PostOrt: kolmården
Land (Country): Sverige

celica 2000gt -78

Inlägg av micke lowrider »

Hej på er.
Jag har precis köpt och släpat hem en bil jag har kikat på i många år. en Toyota celica gt2000 liftback från -78. frågor kommer det nog dyka upp många framöver. men nu skulle jag behöva en packningsats till motorn och lite tänddelar, vart handlar man enklast prylar till domhär bilarna? Bilen är komplett, hyfsat fräsch men har stått sedan tidigt 90tal i ett fuktigt garage och fått en del skador av möss o mögel inne i kupén. men den är helt klart värd att ta hand om.
Tacksam för svar och all hjälp jag kan få.
don084
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 16 jan 2013, 23:07:36
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1975

Re: celica 2000gt -78

Inlägg av don084 »

Hej !
jag har både svart och blå inredning från Celica -79 Coupe och 18rc drivlina
Mvh Sören
0703248101
Skriv svar