Serviceprotokoll Aygo 2011

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
hrdy90
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 06 mar 2021, 12:59:14
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2011
PostOrt: 12244

Serviceprotokoll Aygo 2011

Inlägg av hrdy90 »

Hej! Har är en glad ägare av en manuell Aygo 2011 med 68hk.

Jag fick aldrig med någon servicebok när jag köpte bilen. Det verkar istället finnas en digital sådan på toyota.se. Så jag undrar hur ni som utför servicen själv hemma gör?

Min bil har nu gått 150993km och jag gjorde själv oljebyte, oljefilter, nya klossar + smörjning av åket fram.

Förra servicen hemma gjorde jag vid 131332km med oljebyte, oljefilter, kupéfilter, motorfilter.

Funderar ifall jag missad något? Hur ofta ska man byta vätskor på servo, bromsor och växellåda på dessa? Det verkar inte framgå utförligt vad som gjorts när jag kollar den digitala serviceboken. Det står endast vilket datum och vilken typ av service.