Sida 1 av 1

TMIC eller FMIC?

Postat: tis 04 jun 2013, 16:36:57
av k-len
Hallå.

Fler dumma frågor.

Grävde i mina lådor idag och hittade en vattenkyld tmic.

Vad vore ett bättre alternativ för mig?

Jag siktar på att få mellan 350-400hk när jag har sprut och ny turbo.

Klarar en carloz IC det, eller är det smartare med FMIC?

Har för övrigt INTE carloz huven, så det kanske blir en stor nackdel?

Tacksam för svar.

Re: TMIC eller FMIC?

Postat: mån 10 jun 2013, 10:34:04
av GT4-Force
k-len skrev:Hallå.

Fler dumma frågor.

Grävde i mina lådor idag och hittade en vattenkyld tmic.

Vad vore ett bättre alternativ för mig?

Jag siktar på att få mellan 350-400hk när jag har sprut och ny turbo.

Klarar en carloz IC det, eller är det smartare med FMIC?

Har för övrigt INTE carloz huven, så det kanske blir en stor nackdel?

Tacksam för svar.
st205 vattenkyl skulle jag kört om jag vore dig eller montera en aluvattenkyl som har kommit mycket mer nu. GT4ans original scoop så tvingar du ju ner luften i vattenkylet :) CS huven släpper iofs ut bättre än gt4ans original.

Re: TMIC eller FMIC?

Postat: mån 10 jun 2013, 17:25:56
av Glenn
mjae, vattenkylaren sitter ju fram i bilen, så då spelar det ju inte så stor roll vad man har för huv, det är ju bara på ST185 man tvingar ner luft genom intercoolern (som sitter korkat placerat ovanpå motorn)

hålen i CS och ST205-huvarna är ju mer för att ventilera ut värme från turbon och motorrummet. (På ST205'an är det stora hålet dessutom pluggat, vet inte hur det är på CS ? ..men från fabrik är det bara de bakre små hålen som används.)


Helt oavsett så vill du hellre ha kyldelen från ST205 om du ska köra vattenkylt, den har mer kylbafflar inuti än den i CS'en, som i sin tur har mer än ST165'ans vattenkyl.