Sida 4 av 9

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: sön 29 nov 2009, 22:08:29
av Johnny Blade
Mjo!Hmm.
Nu har jag byggt om avgassystemet.Jag passade även på att sätta dit en till ljuddämpare.
Det blev inte mycket tystare och bakaxeln tar fortfarande i. :(
Tankmätaren funkar fortfarande inte.När jag mäter givaren så blir det ingenting.Om jag jordar sladden så visar ingenting.Kan både givaren och mätaren ha gått sönder samtidigt? Skumt.
Att åka utan tankmätare blir extra besvärligt om man inte har någon trippmätare.
Jaja, nu tröttnade jag på denna och körde in ett annat projekt i garaget.;)

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: sön 31 jan 2010, 21:14:53
av Johnny Blade
Nu med takbox.
Bild

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: sön 31 jan 2010, 21:53:00
av OrguZ
Riktigt fin ! Menar bilen och inte takboxen :D

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: ons 24 mar 2010, 19:14:47
av Evilution
Blev den så där låg med sänkningen eller är det snön som gör den så låg?

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: lör 27 mar 2010, 12:35:22
av Johnny Blade
Det är rätt stum fjädring bak på den,så den är nog ungefär så låg.

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: lör 27 mar 2010, 19:18:30
av Vesa
Johnny Blade skrev:Nu med takbox.
Bild
Åhfan Corolla husbil, trodde det bara fanns till Hiace :D

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: tis 05 okt 2010, 22:31:42
av Johnny Blade
Håhåjaja!
I torsdags beställde jag nya bromsok från http://www.rockauto.com.Nu sitter dom redan på plats,det är snabba ryck.
Mekonomen ville ha 1299:- +300:- för stomavgift för ett ok.Jag betalade strax under 1100:- för 2st ink dyraste frakten från USA. 8-)
Nu blev det 51mm från TE72 istället för original 48mm.
Bild
Jag har inte provkört ännu,bilen är för driftosäker för att göra en tur såhär sent på natten. :? :?

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: tor 07 okt 2010, 18:41:55
av Johnny Blade
Det här funkar ju inte,pedalen är väldigt svampig och tar väldigt långt ner.
Jag har hållit på och luftat och grejat utan bättring. Nyss såg jag att även om man bromsar så är det ett glapp på några mm mellan kolven och belägget,ändå bromsar det ju. skumt! :shock:
Felet var att eftersom kolven är 3mm större än original så tar den i "okhållare".Så när jag bromsar så glider hela oket på glidpinnarna så att det andra belägget trycker mot skivan.
så nu är det bara att slipa av 2mm så att kolven går fritt.
:mrgreen:

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: tor 07 okt 2010, 20:53:59
av SHySwe
Det är åxå så att en större kolvdiameter gör att pedalen tar längre ner. Det är mer olja som ska pressas till oket då.
Men det är ingen big deal, att ev byta huvudcylinder är ju ingen match för dej! :thumbup:

Re: Corolla KE36 1976 3T-C

Postat: tor 07 okt 2010, 21:08:54
av Johnny Blade
Jag tänkte att jag skulle prova med huvudcylinder från TE72 nångång i framtiden.
Såhär såg det ut.
Bild
Så jag slipade lite.
Bild
Såhär såg det ut original.
Bild
Nu känns pedalen perfekt.Det blir provtur imorgon.