Byte av ABS sensor på Aygo

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Nordan
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 09 mar 2012, 19:39:39
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 6

Byte av ABS sensor på Aygo

Inlägg av Nordan »

Tjena
ABS sensorn på höger sida har gått sönder. Skulle ge mig på att byta den igår, men upptäckte att den satt fast så in i. Så jag fick bara loss den runda delen som skruvas fast, men själva "pinnen" vart kvar i hålet. Funderar på hur jag enklast får ut den nu. Nån som vet hur det ser ut där inne och kanske har en bild? Har funderat på att borra bort den lilla biten, men vill ju gärna veta att hur det ser ut innan. Tacksam för alla svar
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Byte av ABS sensor på Aygo

Inlägg av Glenn »

Är nog det vanliga felet att hålet har rostat och blivit större och därmed gjort så den sitter bergfast, ofta är det det som knäcker sensorn också.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar