S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, (Motor såld)

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, (Motor såld)

Inlägg av Cyrix »

Bild
Bild
Bild
Bild

Motor:
5SFE -91 block med eftermonterad kolvkylning (från Mazda Miata)
5SFE vevaxel med vevtappar slipade till 3S diameter
5SFE -98 Oljepump,shimsad och 2 kuggar mindre drev
CP kolvar 8,5:1
Eagle vevstakar
ACL race lager
gen3 toppackning
ARP toppbultar
1mm oversize Ferrea Competition plus ventiler
Engle ventilfjädrar
HKS 264 graders kammar
Fidanza kamdrev
gen3 kamrem
3SGE ST162 insug
Specialbyggt grenrör, med turbon vänd åt andra hållet.
Holset HX35 turbo, uppgraderad med 60mm HX40 kompressorhjul
40mm wastegate
Molli 50mm dumpventil
AEM luftfilter
Stor vattenkyld IC
Vattenkylare till IC, passar på bilar med AC
Bosch vattenpump till IC
Oljefilterflyttare
Stor vattenkyld oljekylare
Stålomspunna oljeslangar
Bosch 1680cc spridare
Toppmatad fuelrail
dubbla Walbro soppapumpar
stålomspunna bränsleslangar
Aeromotive bränsletrycksregulator
Apexi Power FC med handkontroll
gen3 isnugstemp
GM 3 bars mapsensor
GM knacksensor
MSD 6A tändförstärkare
MSD Blaster 2 tändspole
MSD tändkablar
NGK BKR7E tändstift

Drivlina:
XTD 5,5kg svänghjul
RPS Max street 6 puckad koppling
gen3 växellåda
TRD lamelldiff
ATS drivknutar
Urethan motorfästen

Chassi:
Cusco Zero 2 Coilovers
ST krängningshämamre fram & bak
TRD fjäderbensstag fram & bak
-93+ bakvagnsbalk och stag
-93+ casterstag med urethanbussningar

Bromsar:
Gen3 ok runtom med adaptrar för 320mm skivor
Supra Mk4 320*30mm skivor fram, Nästan nya
Mazda RX8 320x22mm skivor bak, Nästan nya
EBC Yellow stuff bromsbelägg runtom, ca halva belägget kvar
Goodridge stålomspunnen bromsslang
Motul RBF 600 Bromsvätska

Fälgar:
Rota Torque Drift Bronze 17x8 ET35 fram och 17x9 ET35 bak

Däck:
Toyo R888 235/40 fram och 255/40 bak, Nästan nya bak, ca hälften kvar fram.

Interiör:
Momo skalstolar
Momo ratt
Aluminum pedaler
Aluminum växelspaksknopp
Autogauge black crystal mätare: Laddtryck, Avgastemp monterat i A-stolpen. Oljetemp, Oljettryck och Bredbandslambda, monterat i DIN uttaget ovanför stereon.
1kg pulver brandsläckare´

Stereo:
Kenwood CD/MP3 stereo
DLS reference 200A slutsteg
MDS 5,25" kit monterat i dörrarna
MDS 4" kit monterat bak
2xGAS 10" i lådor bakom stolarna

Exteriör:
Border front i Urethan (dock lite urkapad för vattenkylet till ICn)
Toms sidor och bakkjol (bakkjolen skrot, för trasig för att vara värd att laga)
TRD vinge (Sprucken, dock inget problem att laga)
Klarglas framlampor
Vita sidoblinkers
94ans baklampor (vänster baklampa saknar fästöron och har svarta märken som troligen går att polera bort)

Vill man laga bilen krävs följande:
En del riktjobb vänster bak. Balken under bagagen är sned ca 2cm, detta är inget som påverkar vägegenskaperna, men behöver troligen fixas om man vill på bakluckan/lampan att passa helt hundra igen.
Ny framskärm(inget annat fram verkar trasigt)
Ny bakkofångare, antingen original eller eftermarknads.
Ny lack på vänster framskärm, vänster bakskärm, bakre kofångare, vinge och panelen mellan baklamporna.

Inga som helst problem att provköra bilen.

Pris får diskuteras beroende på vad köparen är intresserad av, inget på bilen säljs dock löst om inte motorn blir såld.
Pris för bilen som den står nu: 80000:-

Telefon: 0727-278619
Senast redigerad av Cyrix den sön 13 nov 2011, 19:52:07, redigerad totalt 5 gång.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av KelMer »

Sing me up for:
avgsystem, bromsar o coilovers om det blir att du ska sälja dessa löst å självklart beroend på pris
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av Cyrix »

KelMer skrev:Sing me up for:
avgsystem, bromsar o coilovers om det blir att du ska sälja dessa löst å självklart beroend på pris
Blir motorn såld löst, så kommer allt annat att säljas av sen.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
krutis
Inlägg: 68
Blev medlem: fre 13 mar 2009, 09:24:01
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 91
Ort: Falkenberg

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av krutis »

fan banka ut bulrona o kör vidare ;) så farligt var det ju inte . jag trodde det skulle va värre.
http://www.citius.se
Sveriges snabbaste mr2a runt banan?
Fuzp
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 20 okt 2011, 20:19:51
Årsmodell: 0

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av Fuzp »

Går det att pula ner denna motor i en celica gt 4 - 88?
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av JohanRocker »

Fuzp skrev:Går det att pula ner denna motor i en celica gt 4 - 88?
går garanterat med modifikationer! så du får nog lägga ner lite tid i såfall! :arrow: :thumbup:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av Cyrix »

Fuzp skrev:Går det att pula ner denna motor i en celica gt 4 - 88?
Motorn passar mot lådan, men det är ju en del småplock runtom att fixa.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av Cyrix »

krutis skrev:fan banka ut bulrona o kör vidare ;) så farligt var det ju inte . jag trodde det skulle va värre.
Sugen på att banka plåt?

Nä, men blir inte bilen/motorn såld, så lär det bli att banka ut det värsta och silvertejpa ihop lampor och kofångare till nästa år, var ändå rätt gött med mos i motorn nu.
Men börjar bli sugen på att bygga nåt annat, kanske en budget BMW 325 turbo eller liknande.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av KelMer »

Cyrix skrev:Men börjar bli sugen på att bygga nåt annat, kanske en budget BMW 325 turbo eller liknande.
Jag har oxå gått i samma tankar, skulle vara sjukt roligt, ska inte vara nå större problem att klämma ur 500hk med ganska orörd motor, men jag har samtidigt ingen lust att sälja Mv6:an o så fett plånbok har jag inte, så det blir nog att bygga vidare på toyotan...
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
billy78
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 27 sep 2010, 06:09:21
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
Företagsnamn: mur & puts i västberga ab
OrgNr: 5565773537
Kontaktperson: billy

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Inlägg av billy78 »

Tjena Cyrix! Jag är intreserad av drivlinan. Håller på med ett projekt där jag behöver kraftigare grejjer en gen 2:s låda!
pris? /billy
Skriv svar