Tjena, Är ny på vad det gäller både Mr2 samt turbobilar. Skaffade Mr2an för att lära mig mer om turbo bilar, sen skadar det ju inte att den är grymt fin och härlig att köra
Det jag funderar över är mitt laddtryck. På femmans växel och lite uppför laddar jag 0,9bar presis där jag ville ha laddet, som jag ställde in med kulventil. Men på de resterande växlarna kommer jag närapå inte upp i mer än ~0,7bar.
Är detta att förväntas av mitt ct26 agg eller är det något som inte stämmer?
Sen har jag en till fundering/problem. Det är att jag ibland vid gaspådrag runt 2800-4000 varv och oftast i backar hör ett dovt ljud, och i samband med detta även känner att bilen tvekar en del.
Är lite svårt att beskriva ljudet, men låter lite som när man drar ut choken på en moped och gasar. Någon som har en idé varför den beter sig så?
Ett par frågor ang laddtryck (Mr2 turbo)
- falkfan
- Inlägg: 47
- Blev medlem: tor 06 jan 2011, 00:30:51
- Bilmodell: Mr2 Turbo
- Årsmodell: 1991
- Ort: Ludvika
Re: Ett par frågon ang laddtryck (Mr2 turbo)
Ingen som Har en mr2 med bpu och kan svara på frågan ang laddet?
-
- Inlägg: 95
- Blev medlem: tis 07 apr 2009, 15:42:39
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Mora
Re: Ett par frågor ang laddtryck (Mr2 turbo)
Är det inte så enkelt då att pysventilen öppnar upp lite för tidigt och du därmed får svårt att komma upp i maxladd, tyngre växlar håller man ju oftast i lite längre och då hinner ladded gå upp till det det ska. Hade du haft elektronisk laddstyrning så kanske problemet hade försvunnit då du själv ställer när wastegaten ska börja öppna.
- falkfan
- Inlägg: 47
- Blev medlem: tor 06 jan 2011, 00:30:51
- Bilmodell: Mr2 Turbo
- Årsmodell: 1991
- Ort: Ludvika
Re: Ett par frågor ang laddtryck (Mr2 turbo)
Tack för svar . Jo det är säkert möjligt. får ta och skaffa elektronisk styrning när jag sätter dit ct20in i vinter, om inte någon annan har någon ide.