gt4 pris??

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
freedee
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 25 jan 2011, 23:04:18
Årsmodell: 0

gt4 pris??

Inlägg av freedee »

Funderar på att köpa en celica gt4:a årsmodell 91, prislappen ligger på 60k och den har gått 22 tusen mil, fullservad och det finns mycket dokumentation på bilen tex besiktnings papper från 3:e bes och frammåt. bilen är nästintill rostfri. Finns inte så många att jämföra pris med... men är prislappen för hög eller är det är ok pris för denna bil?

skulle uppskatta lite köpråd oxå :D
mvh fredrik
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: gt4 pris??

Inlägg av KACE80 »

Hej!

Nu får nog GT4-killarna här hjälpa dig mer ingående, dock tycker jag att 60k låter för mycket för en 22 000mils 91:a GT4:a :thumbdown:
Skulle nog säga runt 10k för mycket...
Anton
Användarens profilbild
Mr Dezent
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
Årsmodell: 0
PostOrt: Karlskrona
Ort: Karlskrona

Re: gt4 pris??

Inlägg av Mr Dezent »

Generellt skulle jag säga att det låter dyrt, men om bilen verkligen är fullservad och har så klar historik/dokumentation som du nämner kombinerat med inget mer än ett toppskick rakt över ... Då kanske det kan vara värt de extra kronorna.

I regel finns det ju en anledning till varför vissa exemplar kostar si och andra så ...
Man kan givetvis inte avvika alltför mycket från snittet, men snittet för en GT4 St185 skulle jag nog säga ligger på 40.000-50.000 kronor.

Om bilen har defekter, rost eller annat så håller jag med KACE80. Då är det i dyraste laget.
Men om allt är tiptop (och då syftar jag även på petitesser som man normalt får räkna med vara slitet på en gammal bil), då kanske det inte är så dumt ändå om mellanskillnaden från snittet inte är högre än så ...
Mvh Fredrik
Professionell räksmugglare
http://www.bestbloginsweden.wordpress.com
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: gt4 pris??

Inlägg av Elof_power »

Hej..

Jag själv anser nog att det är ett egentligen bra pris med tanke på vad man får. Dok är det få som förstått att dessa bilar trots allt bara finns i en begränsad upplaga just för att få gå som WRC bil (vilket gör att det är en modell med mycket historia). Så marknaden ligger ju på ett lite lägre pris än vad "jag" anser vara "rätt".
Men åter till just den bilen du tänker köpa, så har den ett pris som är aningen högt om man jämför med andra bilar som gått det sista året (har ju legat ett par på "Blocket") dessa har legat på ca 40-50 lax i original skick.

Men andra kanske har anorlunda syn på detta..

Mvh Elofsson
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: gt4 pris??

Inlägg av amby »

Om det hade varit en carlos sainz eller den hade varit seriöst trimmad/renoverad kanske det priset hade varit mer lagom.
Efter 22,000mil brukar det ju var lite små slitet om inget är gjort utöver de vanliga då.
freedee
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 25 jan 2011, 23:04:18
Årsmodell: 0

Re: gt4 pris??

Inlägg av freedee »

okej tack! jag får se lite hur jag gör med denna bil, är dock jävligt sugen på en gt-4:a om jag har tur får jag ner priset lite oxå :)
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: gt4 pris??

Inlägg av Dale »

Finns ju dom som vill ha betalt ordentligt med. En CS från 1992 för över 100 tusen på http://www.blocket.se/orebro/Toyota_Cel ... ?ca=11&w=3 tveksam om den någonsin kommer å bli såld till det priset. Den har varit inne hur länge som helst.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: gt4 pris??

Inlägg av KACE80 »

Dale skrev:Finns ju dom som vill ha betalt ordentligt med. En CS från 1992 för över 100 tusen på http://www.blocket.se/orebro/Toyota_Cel ... ?ca=11&w=3 tveksam om den någonsin kommer å bli såld till det priset. Den har varit inne hur länge som helst.

Hahahaha detta är f*n så jäkla roligt, denna "dåre" till bilförsäljare kommer ALDRIG att få sålt denna fina grå GT4:an!
Han har haft den ute på annons i mer eller mindre 3 år, jag är helt säker på att flera av er känner igen annonsen :lol:

Jo en liten grej till, killen har aldrig satt ner den en krona i pris ännu på alla dessa år :wtf:
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: gt4 pris??

Inlägg av amby »

Tror den var till salu när jag köpte min och det var 2006.

Är det den här det gäller http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ ... ?ca=16&w=3
freedee
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 25 jan 2011, 23:04:18
Årsmodell: 0

Re: gt4 pris??

Inlägg av freedee »

haha 120000 var lite väl!
ja precis den är det :)
Skriv svar