Bladfjädrar till en KE35 sökes! Passar säkert även från KE30

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
tercELLEN
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 12:39:43
Bilmodell: Corolla KE35
Årsmodell: 1976

Bladfjädrar till en KE35 sökes! Passar säkert även från KE30

Inlägg av tercELLEN »

Som beskrivet. Helst nya eller i mycket gott skick sökes
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1716
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Bladfjädrar till en KE35 sökes! Passar säkert även från

Inlägg av Johnny Blade »

Jag köpte KE70fjädrar till in KE36,det visade sig att dom är en aning för långa.Dom går dit med bakre henket pekar rakt bakåt då(så dom lämnade jag tillbaka).
Jag provade även fjädrarna från brorsans Rekord'59,det visade sig vara lika långa som till KE70.
Tillslut så svetsade jag det bladet som var av för mig.
Jag antar att KE35 har lika långa som KE36,har du nå mått på dina?
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
tercELLEN
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 12:39:43
Bilmodell: Corolla KE35
Årsmodell: 1976

Re: Bladfjädrar till en KE35 sökes! Passar säkert även från

Inlägg av tercELLEN »

Johnny Blade skrev:Jag köpte KE70fjädrar till in KE36,det visade sig att dom är en aning för långa.Dom går dit med bakre henket pekar rakt bakåt då(så dom lämnade jag tillbaka).
Jag provade även fjädrarna från brorsans Rekord'59,det visade sig vara lika långa som till KE70.
Tillslut så svetsade jag det bladet som var av för mig.
Jag antar att KE35 har lika långa som KE36,har du nå mått på dina?
I nuläget har jag inga mått på dem då jag inte har tillgång till bilen för tillfället. Men kan skaffa fram dom. Mina bladfjädrar är helt sluta då ett tak med snö på några ton har tryckt ner dem+ att de var sluta redan innan så vill byta mig till ett par nya.
Hade du några över eller?
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1716
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Bladfjädrar till en KE35 sökes! Passar säkert även från

Inlägg av Johnny Blade »

Njä,det enda jag har är Rekordfjädrarna.Jag tänkte mest på att om dina är lika långa som dom så vet man ju att KE70fjädrar kan funka (Det borde vara lättare att få tag på sådana).
Hur är dina slut menar du? Är den låg bak eller är den för mjuk? Min kombi är iaf nästan stum bak.
Bra att du inte ger upp efter missödet. :clap:
Fick du tag på nån bakruta då?
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
tercELLEN
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 12:39:43
Bilmodell: Corolla KE35
Årsmodell: 1976

Re: Bladfjädrar till en KE35 sökes! Passar säkert även från

Inlägg av tercELLEN »

Johnny Blade skrev:Njä,det enda jag har är Rekordfjädrarna.Jag tänkte mest på att om dina är lika långa som dom så vet man ju att KE70fjädrar kan funka (Det borde vara lättare att få tag på sådana).
Hur är dina slut menar du? Är den låg bak eller är den för mjuk? Min kombi är iaf nästan stum bak.
Bra att du inte ger upp efter missödet. :clap:
Fick du tag på nån bakruta då?
Jo den är låg bak och lutar lite till vänster (gjorde det även före takraset). Stötdämpnings-egenskaperna är jämförbara med att låta en åsna sparka en i baken. :S. Var rekordfjädrarna för långa för din KE36 (Visst är det kombin?) bör det ju inte funka som sagt men ska ta och få fram nå mått framöver.
Ja att ge upp var mycket psykiskt jobbigare än att försöka få den lagad. Har ringt runt till nästan alla KE35-ägare i Sverige för att få tag i en bakruta, varav en träff var framgångsrik. fick just den hemlevererad till mig i förrgår.
Skriv svar