Bäst lär vara att ta bort förhöjningen på kolvarna eller byta ut dem isf. Med tjockare topplockspackning ökar även squishhöjden vilket inte är något vidare om det är spikningar man vill undvika. Med e85 och rätt mappning lär inte kompet, som väl är 9,4:1 i gen1 3S-GE, vara ett problem. Vet en Grupp A st165a som körde 13,5:1 i komp och laddade 2bar på e85 utan problem med spikningar. Inte riktigt jämförbart då maskinen var ett mästerverk men det visar att man kan få det att funkaJohannes Rydberg skrev:okej, men finns det nåt knep med tjockare topp locks packning för att få ner kompet på ett enkelt sätt.?
Vatteninsprut kan kanske vara intressant om du håller dig till bensin, har hört mycket bra om det och planerar själv att köra med det.
Cyrix verkar som att du har rätt ang. att SMT7 inte har inbyggd MAP-sensor, antog nog att det skulle finnas när jag läste att det har inbyggd boostcontroller.
SMT8 finns ju tydligen nu också, den kan hantera MAP-sensor men verkar inte heller ha en inbyggd.
http://www.perfectpower.com/products/smt8.asp
AEMet kanske är det bästa valet...