Kontakt med "Michael W"?

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Kontakt med "Michael W"?

Inlägg av Prankster »

Tjenare!

Tänkte höra om nån har nåe kontaktinfo till lr känner personen bakom signaturen "Michael W" här på forumet?

Väntar på en turbo som enligt honom skickades för 2 veckor sen, som jag som godtrogen tcs-användare givetvis betalt...
Funderar mest på om det finns en ursäkt till att den inte kommit, eller om jag köpt luft ( :wtf: ) o bör söka ett annat agg.
Han svarar inte på pm o har inte varit inne sen den 8'nde.

Eller det kanske bara är jag som tycker den dykt upp vid det här laget? Borde ju gå att få ett kolli nummer iaf. Kan ju ha hänt nått som gör att han inte kan/vill svara, men vore trevligt med besked iaf.
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Kontakt med "Michael W"?

Inlägg av Dale »

Kan iaf berätta att alla som är inne på forumet loggas med IP-adress oavsett dom är inloggade eller inte. Jag får till exempel upp h17n1-o-gr1.ias.bredband.telia.com (81.236.192.17) [ 80 Inlägg ] samt klockslag och vad IP-adressen gjort. Tittat på en sida eller skrivit ett inlägg. Vill man gå djupare på spårningen måste det göras en polisanmälan om någon typ av brott. Varken polis eller IPS (Internet leverantör) lämnar ut några uppgifter om vem som ligger bakom förrän man eventuellt ses i en rättegång. I anmälan skall det då finnas med info om brottet, IP-adress samt datum och tidpunkt med tidszon (kan ju vara någon fån utlandet med). Då tar polisen kontakt med den ISP (i exemplets IP-adress är det Telia) som i sin tur plockar fram uppgifterna om vem som använde just den IP-adressen vid den tidpunkten. Vi här på forumet har aldrig blivit kontaktade av polisen eller ISP utan det sker alltså mellan polis och ISP utifrån anmälan.

PS. Hoppas det reder ut sig utan att blanda in myndigheter.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Kontakt med "Michael W"?

Inlägg av Prankster »

Jo, vet att saker ska gå igenom polisanmälan.

Men de verkar som de kan lösa sig:). Michael har hört av sig o verkar vara iväg på jobb titt som tätt så därför svår att nå.

Fick pm om att han skickat med bussgods, så väntar på svar om han har nått paketnummer, så jag kan leta den vägen.
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Kontakt med "Michael W"?

Inlägg av Dale »

Ah, där ser man. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar