Växellåda Carina E på Avensis?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
linusrby
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 06 maj 2010, 22:45:33
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

Växellåda Carina E på Avensis?

Inlägg av linusrby »

Lite pinsamt egentligen, men råkade slå i olja som uppenbarligen innehöll vatten i lådan på min Avensis vid 18000-milsservicen :oops:

2000 mil senare kom ett tjutande ljud mer och mer vid gaspådrag, som tystnar vid motorbroms. Dessutom liksom "glappar" det mellan driv och släpp, om ni förstår vad jag menar, så differentialen är nog rätt sliten. Bytte då till värsta fina Redlineoljan och konstaterade att det var vatten i gamla oljan som jag slagit på vid 18000 mil.

Har nu rullat 1000 mil till och lådan blir ju inte bättre, rasslar duktigt om man står på tomgång med friläge i.

Anyhow, var och handlade en låda på Returbilen från en Carina E som gått 11000 mil för 500 spänn, frågan är bara om den passar...

Min Avensis är en -00 med 7A-FE och Carinan var nog lite ovanlig, en -98 med 4A-FE.


Med blotta ögat ser det ju rätt ut, men funderar på drivaxlar och så´nt?