S: Toyota Cressida -78 SÅLD!

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

S: Toyota Cressida -78 SÅLD!

Inlägg av xtimmyx »

Toyota Cressida 1978

Bild

Varning för skitlång annonstext:

Har köpt mig en MX-5:a som gott och väl kommer fylla mitt bilbehov ett tag framöver så tänkte att det är dags att sälja av min Cressida till slut.

Köpte bilen i Januari -09 uppe i dalarna och körde ner den till Sthlm där den i princip bara stod parkerad fram till sommaren -09 då jag körde ner den till Vimmerby, norra småland där diverse fel reparerades (se nedan), den tvättades och ställdes in i en lada där den stått sen dess. För 2 månader sen tog jag ut den under ett besök på semestern. Den startade utan problem och gick som klocka. Men sen dess har den stått parkerad nere hos föräldrarna. Var dock nere nu i helgen och då startade den och gick felfritt, undantaget ett baklyse som glappar.

Vad som fixades i somras:
#Läckage i koppling fixat
#Elfel som drog ur strömmen fixat
#Upphängning av avgassystem ordentligt fixat
#Defekt halvljus fixat
#Någorlunda tvättad utvändigt och tagit det värsta invändigt

Exteriört
Bilen är relativt fräsh för att vara en 32 år gammal Toyota. Lite rost finns i trösklar och en skärm men jag har sett betydligt värre fordon rulla på gatorna. Bilder finns på nedanstående länk, trösklar och skärm taget innan tvätt (om nu någon skulle kunna missa det). Måste medge att den ser lite bättre ut tvättad på kort än vad den faktiskt gör i verkligheten dock. Men Photoshoppat är det inte åtminstone. :)

Interiör
Inte tokfräch om jag ska vara ärlig, men helt ok. inredningen finns ju där, men skulle må bra av en tvätt skulle jag tro. Tankmätaren fungerar men för mycket så när den är på 1/4 så är det tomt. Inget problem egentligen så länge man vet om det.

Maskinellt
Har i min ägo alltid gått som en klocka, startar alltid utan problem så länge det bara finns ltie ström i den. Manuell låda har den också förresten.

I trafik och besiktad till Januari så det är bara tuta och köra. Skattefri är den med dessutom.

Pris
Egentligen är jag nog mer mån om att bli av med den än vad jag får för den så beroende på intresse kan jag tänka mig att släppa den för 4.000 så har jag bromsar till MX-5:an betalt iaf.

Plats/Tid
Själv bor jag uppe i Sthlm men mina föräldrar kan sälja bilen åt mig nere i Vimmerby, norra småland. Och fler bilder kan ordnas.

Har garanterat missat något så skriv en rad i tråden, skicka PM eller maila timmylundin@gmail.com om ni har några frågor.

Fler bilder:
http://www.timmylundin.com/cressida/index.html
Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Cre ... .931980.29
Senast redigerad av xtimmyx den tor 16 sep 2010, 23:09:53, redigerad totalt 4 gång.
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

*Uppdaterad annons.*
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

Nytt pris. Och kan någon hjälpa mig med nedanstående problem kan vi nog kanske få ner priset lite till. :P

http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=22&t=3858
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

*Bump*
4.000 någon? :)
svalling
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 11 sep 2010, 16:34:58
Bilmodell: supra mkIII
Årsmodell: 1989

Re: S: Toyota Cressida -78 4.000:-

Inlägg av svalling »

är grymt sugen på denna bil, lär dock kolla i genom finanserna :) går det att få den till stockholm ? inget vinande i drivlinan, slirade koppling eller nått annat med drivlinan??
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Toyota Cressida -78 4.000:-

Inlägg av xtimmyx »

svalling skrev:är grymt sugen på denna bil, lär dock kolla i genom finanserna :) går det att få den till stockholm ? inget vinande i drivlinan, slirade koppling eller nått annat med drivlinan??
Jag törs inte lova att det inte finns något vinande i drivlinan iom att jag itne har tillgång till bilen nu. Men jag har inte reagerat på något i alla fall så jag är i princip säker på att det inte finns något sådant. Maskinellt går den toppenbra, inga problem alls med kopplingen och växellådan känns kanon, och motorn går jämnt och fint den också.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: Toyota Cressida -78 4.000:-

Inlägg av Glenn »

hade man haft plats så, klart sympatisk gammeltoyota :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Toyota Cressida -78 4.000:-

Inlägg av xtimmyx »

Ja jag ser ju helt klart hellre att den köps av någon här på TCS som har lite koll och kan sköta om den än att den slutar som vinterbil i ett dike vilket känns rätt onödigt. :/ Men skulle å andra sidan behöva bli av med den snart med.
svalling
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 11 sep 2010, 16:34:58
Bilmodell: supra mkIII
Årsmodell: 1989

Re: S: Toyota Cressida -78 4.000:-

Inlägg av svalling »

xtimmyx skrev:
svalling skrev:är grymt sugen på denna bil, lär dock kolla i genom finanserna :) går det att få den till stockholm ? inget vinande i drivlinan, slirade koppling eller nått annat med drivlinan??
Jag törs inte lova att det inte finns något vinande i drivlinan iom att jag itne har tillgång till bilen nu. Men jag har inte reagerat på något i alla fall så jag är i princip säker på att det inte finns något sådant. Maskinellt går den toppenbra, inga problem alls med kopplingen och växellådan känns kanon, och motorn går jämnt och fint den också.
ok, men är det hämtpris i småland eller, går det att ordna på närmare håll ??
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Toyota Cressida -78 4.000:-

Inlägg av xtimmyx »

svalling skrev:ok, men är det hämtpris i småland eller, går det att ordna på närmare håll ??
Jajamensan. Finns inget som skulle hindra att köra upp den rent tekniskt, men har inga planer på att åka ner dit snart och gör jag det så blir det nog med Miatan både tur och retur.
Låst