TÄNDSPOLE BILD

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Starl1
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 24 jun 2010, 06:53:29
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1983
Ort: Norrtälje

TÄNDSPOLE BILD

Inlägg av Starl1 »

Hej på er.

Finns det någon av er som kan bjuda på en bild på anslitningarna kring en original-tandspole på en Toyota Starlet 1983. Den som har motstånd intill spolen.

Alla bilder är välkomna, Tack!

Mvh Starl1
Fidde83
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 16 jun 2010, 23:15:52
Bilmodell: Starlet 1,3 DL
Årsmodell: 1983

Re: TÄNDSPOLE BILD

Inlägg av Fidde83 »

Jag ska se om jag hinner skicka upp en bild i kväll, ska nämligen till min bil senare ikväll och skruva lite. Såvida inte någon annan hinner före.
. : : Toyota Starlet 1.3 DL : : .
Användarens profilbild
Starl1
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 24 jun 2010, 06:53:29
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1983
Ort: Norrtälje

Re: TÄNDSPOLE BILD

Inlägg av Starl1 »

Tack för du tar dig tid, såna Toyotapolare behövs fler av ;)

Mvh Starl1
Fidde83
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 16 jun 2010, 23:15:52
Bilmodell: Starlet 1,3 DL
Årsmodell: 1983

Re: TÄNDSPOLE BILD

Inlägg av Fidde83 »

Jag ber så hemskt mkt om ursäkt att jag inte laddat upp någon bild. Glömde totalt bort det i all ilska över min egna bil som inte ville fungera. Nu fungerar den dock och ska hämta hem den. Ska försöka komma ihåg att ta ett foto på den.

Ännu en gång, ber om ursäkt att jag inte postat bilden iaf.

MvH Fredrik
. : : Toyota Starlet 1.3 DL : : .
Användarens profilbild
Starl1
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 24 jun 2010, 06:53:29
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1983
Ort: Norrtälje

Re: TÄNDSPOLE BILD

Inlägg av Starl1 »

Ingen fara.. Jag har ett par veckor på mig att greja till bilen. Längtar så, efter att få köra den igen. Min "lilla blå" har alltid gått bra och varit pålitlig, men så var det där en nisse en dag och pillade. Nu måste jag därför koppla rätt så inget blir fel.. Därför behöver jag en bild så jag ser hur det är kopplat. Jag har svart/gröna kablar och en helsvart samt tändspole med motstånd.

Mvh
Skriv svar