Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Allt ser riktigt bra ut, skall bli kul att fortsätta följa detta !
Anton
Anton
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Kännsdet nån skillnad när du drar i spaken då ?
Jag har läst på flera håll att folk inte rekommenderar TRD-shortshiften då skillnaden är så liten. (Samma med TRD-hastighetsmätaren som är graderad till typ 10km/h mer än eurospecmätaren..)
Jag har läst på flera håll att folk inte rekommenderar TRD-shortshiften då skillnaden är så liten. (Samma med TRD-hastighetsmätaren som är graderad till typ 10km/h mer än eurospecmätaren..)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
jag vet inte riktigt hur det känns med TRD short shiften ännu.Glenn skrev:Kännsdet nån skillnad när du drar i spaken då ?
Jag har läst på flera håll att folk inte rekommenderar TRD-shortshiften då skillnaden är så liten. (Samma med TRD-hastighetsmätaren som är graderad till typ 10km/h mer än eurospecmätaren..)
Då om du kollar på bilderna så är dom allt efersom jag skruvat dvs jag hade tagit ur motor och låda innan jag monterade short shiften :S
Så det blir en fråga jag tyvärr måste återkomma till vid senare tillfälle
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Jaha då har man fingrat lite igen då
Dags för en lite om modifiering här då
Börjar med nya lampor (DIODER)
Sen ska vi installera en liten del i kolfiber framför så det ser ut som kolfiber mätarhus
så här kommer det att bli
Här har vi den färdiga produkten
Dags för en lite om modifiering här då
Börjar med nya lampor (DIODER)
Sen ska vi installera en liten del i kolfiber framför så det ser ut som kolfiber mätarhus
så här kommer det att bli
Här har vi den färdiga produkten
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Tufft! Fick du bort några gram till
Har du gjort den själv?
Tyckte passformen var lite sådär och hålen för blinkersena syntes lite ojämnheter i men det kanske är svårt att jobba med kolfiber och att det inte syns sen när mätarhuset är på plats igen.
Har du gjort den själv?
Tyckte passformen var lite sådär och hålen för blinkersena syntes lite ojämnheter i men det kanske är svårt att jobba med kolfiber och att det inte syns sen när mätarhuset är på plats igen.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Basen har jag inte gjort själv på denna då jag inte har vacum sug tyvärr men det är lite småt som jag ska försöka fixa är tankenFnys skrev:Tufft! Fick du bort några gram till
Har du gjort den själv?
Tyckte passformen var lite sådär och hålen för blinkersena syntes lite ojämnheter i men det kanske är svårt att jobba med kolfiber och att det inte syns sen när mätarhuset är på plats igen.
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
kvällens nya jobb
Kamrems kåpor av mm
Grenrör och turbo bortskruvat
insug med mera borta
kontorll av kolvar och cylinder lopp och allt ser bra ut pjoo
toppen är ju också av lyft och kontorllerad och inte heller där finns några problem
Kamrems kåpor av mm
Grenrör och turbo bortskruvat
insug med mera borta
kontorll av kolvar och cylinder lopp och allt ser bra ut pjoo
toppen är ju också av lyft och kontorllerad och inte heller där finns några problem
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
ja nu har jag grejat ytterligare med motorn mätt ovalitet i cylinderloppen och konstaterat att dom är riktigt fina
sen så har jag påbörjat slipning och rengöring av en inrednings detalj som jag kommer att uppdatera om lite pö om pö då den ska kolfiber draperas
Har även beställt färg för att få blocket uppmålat och snyggt sen ska även topen och alla kringdetalejer göras i ordning och målas ska börja maska upp och så vidare i morgon.
sen så har jag påbörjat slipning och rengöring av en inrednings detalj som jag kommer att uppdatera om lite pö om pö då den ska kolfiber draperas
Har även beställt färg för att få blocket uppmålat och snyggt sen ska även topen och alla kringdetalejer göras i ordning och målas ska börja maska upp och så vidare i morgon.
-
- Inlägg: 1087
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Du är en riktig arbetsmyra! Lite avis på energin...
Hårt arbete ger resultat! Vilket du iofs redan sett i prissamlingen.
Hårt arbete ger resultat! Vilket du iofs redan sett i prissamlingen.
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Re: Toyota Celica st205 GT4 "Asian Star"*
Att vara arbetsmyra är inte så svårt när man har läge och ekonomi att göra det man villsrylul skrev:Du är en riktig arbetsmyra! Lite avis på energin...
Hårt arbete ger resultat! Vilket du iofs redan sett i prissamlingen.
och nu är ju det dessutom dags för det roligast MOTOR!!
Det har väll tagit sin tid för mig att bestämma mig hur jag ska göra men nu är det äntligen på väg