Rav4 med hög HC-halt och felkod

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
hagv
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 17 maj 2010, 12:12:46
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2001

Re: Rav4 med hög HC-halt och felkod

Inlägg av hagv »

Nä jag gjorde ju inte det :l Tittade på en flytande packning men den tålde ju bara 260 grader. Antar att avgaspasta är det enda som funkar där? Då ska jag pröva med det, är väl inte så bra för katten eller lambdasonderna att köra runt med läckage.
Hur är det med packning då? Ska man anse det som engångsgrejer eller? Den som sitter i nu har inte rullat många mil, men blivit av- och ditplockad ett par gånger.
Smetar du på över hela packningen eller på kanterna och vid hålen?
hagv
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 17 maj 2010, 12:12:46
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2001

Re: Rav4 med hög HC-halt och felkod

Inlägg av hagv »

Fixat! Dubbla packningar gjorde susen.
clbas
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 03 aug 2010, 21:33:51
Bilmodell: rav4
Årsmodell: 2002

Re: Rav4 med hög HC-halt och felkod

Inlägg av clbas »

har samma problem med en lysande lampa och dåliga avgasvärden. Vilken felkåd hade du? Jag har P1155 hade du samma? och vad var det för "speciell" kat du fick köpa för att problemet skulle försvinna?
Skriv svar