Sida 1 av 1

Effekt ur en CT20b

Postat: tis 04 maj 2010, 16:18:02
av zAmmE
Tänkte kolla lite vad max effekt en CT20b kan leverera? runt 300hk eller?

Re: Effekt ur en CT20b

Postat: tis 04 maj 2010, 17:02:41
av amby
I usa brukar man dom säga 360hk är max. Men då krävs nog en hel del runt turbon och den slits nog en hel del.
Vet att dom kör med någon typ av extra fjäder för att wg inte klarar hålla det trycket..

Jag tycket alltid det är svårt när man frågar om ct20b för man vet inte om folk talar om den i stål eller keramik..

Re: Effekt ur en CT20b

Postat: tis 04 maj 2010, 17:16:15
av Cyrix
amby skrev:I usa brukar man dom säga 360hk är max. Men då krävs nog en hel del runt turbon och den slits nog en hel del.
Vet att dom kör med någon typ av extra fjäder för att wg inte klarar hålla det trycket..

Jag tycket alltid det är svårt när man frågar om ct20b för man vet inte om folk talar om den i stål eller keramik..

Har väldigt svårt att tro att någon verkligen plockar ut 360 ärliga hk ur den turbon.
Men verkar som alla i USA får ut ca 10% mer effekt än här, så jag tror det beror mer på kalibering av bromsbänkar.

Re: Effekt ur en CT20b

Postat: ons 05 maj 2010, 23:54:14
av mortil
Cyrix skrev:
amby skrev:I usa brukar man dom säga 360hk är max. Men då krävs nog en hel del runt turbon och den slits nog en hel del.
Vet att dom kör med någon typ av extra fjäder för att wg inte klarar hålla det trycket..

Jag tycket alltid det är svårt när man frågar om ct20b för man vet inte om folk talar om den i stål eller keramik..

Har väldigt svårt att tro att någon verkligen plockar ut 360 ärliga hk ur den turbon.
Men verkar som alla i USA får ut ca 10% mer effekt än här, så jag tror det beror mer på kalibering av bromsbänkar.
ja de e ju bara o kolla lite på Cyklon-robban och hans färd över till staterna. han körde ju ifrån "världens snabbaste GMC cyklon" med sin cyklon å dom tyckte ju han ljög om effekten .

Re: Effekt ur en CT20b

Postat: tor 06 maj 2010, 19:30:40
av Tmr
jag har plockat ut 280hk och 360nm ur min original ct20b.den var då ganska nyrenoverad.det är max. började pumpa varmluft vid nästan 1.3 bar. det är likadant i sverige med glädje siffror där det används rullande landsväg eller lösa bromsar med vattenbromsning typ dynapak. vill ni ha exakta siffror bromsa i en rototest anläggning där oljebromsning används.

Re: Effekt ur en CT20b

Postat: tor 06 maj 2010, 20:20:07
av amby
280hk låter ändå snålt..
Mortil har ju fått ut 320hk med 1,1bar ct20b.. Maxtuning

Med vatteninsprutning ska man ju tex kunna sänka lufttempen en hel del och få ut en hel del extra hk.
kanske något du borde titta på före du säger att 280hk är max

Sen menar du en keramisk eller en metallisk CT20b?

Keramiska satt bara på dom Japanska mr2 gen 3 3sgte, ska va en sådan jag har.
Den ska spolaupp snabbare men är mer känslig för värme.

Re: Effekt ur en CT20b

Postat: tor 06 maj 2010, 23:38:16
av Cyrix
Tmr skrev:jag har plockat ut 280hk och 360nm ur min original ct20b.den var då ganska nyrenoverad.det är max. började pumpa varmluft vid nästan 1.3 bar. det är likadant i sverige med glädje siffror där det används rullande landsväg eller lösa bromsar med vattenbromsning typ dynapak. vill ni ha exakta siffror bromsa i en rototest anläggning där oljebromsning används.
Var det med original sprut?
Med annat sprut får det att förbättra relativt mkt mot orginalmappen.
Vet en bil som nyligen gav 325hk på rototest på E85 vid 1,4bar, mappad av Autotech.
Tror dock att det är så gott som max på den turbon och kan inte tänka mig att den keramiska versionen gör varken till eller ifrån.