Civila polisbilar är jävulen!

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Civila polisbilar är jävulen!

Inlägg av Jonex »

På tal om civilbilar, stog på OK-macken i Romme i Borlänge och tankade idag, alldeles brevid rikv70 och Volvo.
Stog där en minut sen kom en Snut-volvo rullandes förbi , körde in på Volvo och försvann.
Jaha, tänkte jag och gick in på macken och köpte en cola .
Då jag kom ut igen så rullade snutarna ut från Volvo i en blå V70 , snutbilen kanske skulle på service men man fick sig en tänkeställare ändå , dom kan ju ha "fel" bilar.
Denna V70 hade ju inga extra antenner eller backspeglar eller sånt som civil-bilarna har.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Civila polisbilar är jävulen!

Inlägg av Dale »

Jonex skrev:Denna V70 hade ju inga extra antenner eller backspeglar eller sånt som civil-bilarna har.
Kan ha varit en krim bil. En sån där svensk C.S.I. bil vet du. De e nog inte ens dolda blåljus på dom.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Rejj
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:44:10
Bilmodell: Ingen
Årsmodell: 0
PostOrt: Fagervik
Land (Country): Sverige
Ort: Sundsvall-Area :)

Re: Civila polisbilar är jävulen!

Inlägg av Rejj »

Fick besked igår, 2 månader utan körkort varav 1 nu nästan passerat.

Det är tungt att leva utan kort känner jag. Som tur är har jag nästan orimligt nära till arbetsplatsen.
Men här ute på vischan saknas det vettig kollektivtrafik vilket skapar en hel del "onödiga" krav på kompisar och föräldrar. Tur man har snälla polare och päron :).
Skriv svar