Previa Knas

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
rup
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 26 apr 2010, 18:00:53
Bilmodell: Previa
Årsmodell: 1995
Land (Country): Sverige

Previa Knas

Inlägg av rup »

Hejhej..

Köpte en Previa - 95 och nu beter den sig på följande vis: Oljelampan blinkar + att den samtidigt går ner i varv kraftigt..när man kör den beter den sig som en gammal volvo med skitig förgasare. Helt omöjligt att köra, då den "slår av" hela tiden. Och detta samtidigt som oil level lampan tänds. vid något tillfälle tändes den lilla motor lampan också. Oljepåfyllningspumpen började pumpa in olja vid ett tillfälle, trots full motor, varför jag trodde det var nivåvakten, men den gör väl inte så att motorn slår ifrån?

En gubbe skulle kolla om det blev någon felkod men det blev ingen.

Vad kan det vara? :?: helt skruvat :(


kan tilläggas att lampan fortsätter blinka när man stängt av motorn, samt att nån vakuumgrunka precis under motorluckan får impulser o knäpper....
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Previa Knas

Inlägg av PierreW »

Inget jag har direkt erfarenhet av, men det låter ju helt klart som att det är glapp, kabelbrott eller ärg i någon kontakt. Börja med o kolla så många kontakter och kablar du kan hitta, även vacuumslangar. Det sitter ju ett helt ormbo på insuget på Previan vad jag kan minnas från de få gånger jag haft öppen motorluckan på en Previa. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
rup
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 26 apr 2010, 18:00:53
Bilmodell: Previa
Årsmodell: 1995
Land (Country): Sverige

Re: Previa Knas

Inlägg av rup »

Allright.

Vet du om det finns nån specifik anordning som slår ifrån motorn om den glappar? .. typ nåt reläliknande?
Milkshaken
Inlägg: 195
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 13:26:48
Bilmodell: RAV 4 2,0 VVTi M/D
Årsmodell: 2011
PostOrt: Ankarsrum
Land (Country): Sverige

Re: Previa Knas

Inlägg av Milkshaken »

jag tror att du har 2 st fel... 1. Du har ett jordningsfel, alt. sttrömförsörjningsfel..
2. Du bör kolla över ditt tändsystem...
http://www.toyotaclubsweden.com för nöjda bilägare.
http://www.motorforum.nu/övriga motorer.
http://www.toro.com
briggs o stratton....

Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse....
rup
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 26 apr 2010, 18:00:53
Bilmodell: Previa
Årsmodell: 1995
Land (Country): Sverige

Re: Previa Knas

Inlägg av rup »

mjo.. verkstadsgubben tror det är bensinpumpen.. soppafiltret var bra geggigt.. hoppas på det nu då.
Previa94
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 18:19:17
Bilmodell: Previa GL
Årsmodell: 1995
PostOrt: Lyrestad
Land (Country): Sverige

Re: Previa Knas

Inlägg av Previa94 »

Hur gick det sedan? Hjälpte det med filterbyte?
Skriv svar