Sida 1 av 1

kammar

Postat: mån 19 apr 2010, 21:59:48
av silverxxx
blir de någon skillnad med 3s ge kammar i 3s gte toppen

Re: kammar

Postat: tis 20 apr 2010, 21:19:16
av Elof_power
Har ingen egen erfarenhet men det jag har hört är väl att det ger några bonus hästar iaf. Det kanske rör sig i runda slängar om ~10hk +-3hk på en helt original bil sen ger det väl lite mer om man har andra modds.. Men det finns säkert några andra som har mer koll. Men ändra topicen kanske fler svarar Tex "3s-Ge Kammar i 3s-Gte topp.?"

Mvh
""Johan "Elof" Elofsson

Re: kammar

Postat: ons 21 apr 2010, 09:17:43
av Jonex
På Gen1 3S-GTE ( St165 ) så specas kammarna till 232 grader , att jämföra med 3S-GE som har 240 grader.
Det är ingen jätteskillnad, men durationen är lite längre på GTi-kammarna. Men det är ändå väldigt snälla kammar i sammanhanget.
10 hk i skillnad tycker jag låter mycket.
Siktar man på att få bättre respons på motorn genom att bara byta kammar så skulle jag nog valt HKS 260 graders eller liknande.
Men då vill man ju helst ha shimslösa lyftare också.

Re: kammar

Postat: ons 21 apr 2010, 09:58:37
av behr
Visst blir det märkbar skillnad. Jag gjorde ett sånt byte på på en gen1 topp för länge sen och det märktes en förbättring på högre varvtal. Den blev lite mer varv-villig.
Det lär inte bli några stora förändringar på toppeffekt, det är som sagt inga vassa kammar. Men det är en enkel och billig modd så om man ändå pillar med toppen tycker jag det är värt att sätta i ett par GTI kammar.

Re: kammar

Postat: tor 22 apr 2010, 12:00:17
av Codriver
Kidnappar tråden en aning. Tvärtom då? Någon som testat turbo-kammar i sugmotorn? Förstår att man tappar toppeffekt, men vinner man vrid?

Re: kammar

Postat: tor 29 apr 2010, 19:26:46
av Jonex
Codriver skrev:Kidnappar tråden en aning. Tvärtom då? Någon som testat turbo-kammar i sugmotorn? Förstår att man tappar toppeffekt, men vinner man vrid?
Det tror jag inte , GTi-kammarna är ju lite vassare , och det är av en anledning , den motorn skulle vara slö utan dom bättre kammarna.