Sleepy eyes på celica årsmod 90-93?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Aton
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 19 apr 2010, 15:32:32
Bilmodell: Celica GT-i
Årsmodell: 1991

Sleepy eyes på celica årsmod 90-93?

Inlägg av Aton »

Hej! Jag har försökt göra så kallade "sleepy eyes" på min celica, dvs att flipstrålkastarna inte går upp helt. Men när jag kopplade detta(sätter sladdar och strömbrytare till säkringen som styr dessa, så man kan bryta strömmen när de är lagomt uppfällda) så går dom upp i ojämn fart! Vilket får bilen att "skela".. Någon som har vart med om samma eller har tips hur ja ska åtgärda detta? MVH Anton!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sleepy eyes på celica årsmod 90-93?

Inlägg av Fnys »

tråd flyttad!

Hej
Jag har också kikat lite på detta och det verkar vara mera pyssel än till 200sx... förstår egentligen inte varför men svårt att hitta några guider eller lösningar till celican.

Prova gärna detta och hör av dig om det funkar:
http://www.youtube.com/watch?v=LWbh0i62-J4
antar att du inte kan köra med halvljuset tänt om du gör på detta sätt.
läste även någonstans att celica med aut. halvljus inte ska reagera och stanna i "sleepy eye mode" när du slår till igen.

Har även hittat denna guide:
http://www.toyotacelicas.com/forums/ind ... opic=17402
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Aton
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 19 apr 2010, 15:32:32
Bilmodell: Celica GT-i
Årsmodell: 1991

Re: Sleepy eyes på celica årsmod 90-93?

Inlägg av Aton »

Den nedre guiden ser absolut intressant ut. Dock tror jag att ja ska göra ett försök med att sätta microbrytare på sidorna av lysena så de bryter strömmen på en viss höjd. Återkommer med info hur detta funkar! :)

Tusen tack för länkarna!
MVH Anton
Skriv svar