Mappning

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Lucifer88
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 18:41:03
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 78

Mappning

Inlägg av Lucifer88 »

GoooodMorgon..

Tja jag letar efter en bilstero som har bra mappnings system och usb ingången bak.. Viktigt med mappningen e att den ska kunna öppna fler mappar på rad EXE.. Musik:/ A/ BANDET / ALBUMET.. de kan inte de flesta bilstereona göra .... det ska stå i så fall att de stödjer de.. men de hette nått specielt.. nån som vet vad de heter??? eller nån som vet en bra bilstereo som klarar av detta har ju en extern hårdisk som jag ska koppla in.. så de e ju någrå Gig..
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Mappning

Inlägg av Dale »

Gjorde själv en undersökning sommaren 2008. Gick inge vidare. Var runt på massa bilradioaffärer med USB minne/hårddisk å CD skiva med nått som jag tyckte var en schysst mappstruktir men de blev bara pangkaka i apparaterna. Sluta med att skaffa iPod interface å en begagnad iPod men det är inte helt lätt där heller men bra mycke bättre. Kanske har hänt nått i vinter till 2009 års modeller.

Min mappstruktur var typ Artist / Album / alla låtar det vill säga undermappar. Antingen så hamna alla låtar i alfabetisk ordning å de kändes inte kul med några hundra låtar. I andra apparater så blev det Mapp1, Mapp2, Mapp3 i någon knasig ordning som första artisten i bokstavsordning som Mapp1. Den första artistens första album i bokstavsordning som Mapp2. Den första artistens andra album som Mapp3. Sen hade jag inte fler album på den artisten så då ble nästa artists Mapp4. En annan radio så hette faktiskt alla Mappar mapparnas namn men visades bara i typ 8 tecken så man hade en himla massa Greatest eller Absolute å inte ett spår av nått med å när man hade ett par 3-4 Greatest Hits å några Absolute Music så Fick man ju in i varje mapp å gissa sig till vart den tillhörde. Nä de blev en iPod ist. Enkelt å skapa smarta playlists å slippa ha samma låtar på flera ställen som risken kan bli iaf när man har lite större minnen eller musiken på DVD. Dock får man se upp lite med kombinationen iPods vs bilradioapparater kanske inte stödjer alla funktioner fullt ut. Ett tips är att titta ut en schysst spelare å kolla med tillverkarens support avdelning efter vliken iPod som fungerar bäst så får du en kanonlösning.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Michael W
Inlägg: 205
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 12:26:55
Bilmodell: Celica GT4 CS
Årsmodell: 1992
PostOrt: Oskarshamn
Land (Country): Sverige

Re: Mappning

Inlägg av Michael W »

Vad ligger en stereo i för pris som är iPod kompatibel?
Boats n hoes
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Mappning

Inlägg av SHySwe »

Låter som att det är enklare att ta en niotums bärbar dator och plugga i en lös förstärkare.
Datorn kostar 4 papp dock. Men då kan du se film åxå när du kör. Plus att du kan ändra den riktiga mappningen online, MegaSquirten.
Och en fantasi som jag haft ett tag: Fildelning vid trafikljusen! C2C-nätverk? Car2Car... :)
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Mappning

Inlägg av Jonex »

Farsans Kenwwod hade ett jkla bra mapp-arkiv på mp3or... Skiva /album / Artist / Låtar men det var ställbart hur man ville ha kategorierna också.
Men den hade inte USB-utgång vad jag vet.. Tycker ändå att Kenwood borde ha det systemet kvar på nya apparaterna.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Mappning

Inlägg av Dale »

Michael W skrev:Vad ligger en stereo i för pris som är iPod kompatibel?
Räkna med ett par tusen men sen kan det tillkomma nästan lika mycke till ett interface (sladd med en liten låda med lite elektronik i). Lägger man ihop dessa belopp (det vill säga 3500-4000) så får man en spelare som har interfacet inbyggt. Begagnad iPod hittar man på Blocket/Tradera från en tusing. Så summan av allt e runt en 5 tusing har man en bilradio med en rätt fet "växlare" som räcker rätt länge. Jag är iaf himla nöjd med den lösningen.

En varning dock. Risken är stor att de spårat ur. Nu har man ett par dockningsstationer hemma vid både dator och inne i vardagsrummet för att använda iPoden som en mediaspelare till stereo och TV samt en docka i sovrumet så man har den som väckarklocka. Har även en iPhone som agerar som fjärrkontroll till datorn/stereon. Sjukt balla prylar. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Lucifer88
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 18:41:03
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 78

Re: Mappning

Inlägg av Lucifer88 »

Snacka med en kille som hade en bilstereo med mappning o grafiskt snygg skärm.. den klara av mappning riktigt bra och usb ingång .. dock får man tänka på att hårdisken man ska ha får inte va över 250 GIG. och en 2.5 inte 3.5 .. de stödjer inte de Än!! :twisted: Så har ni som jag 1 TB hårdisk så kan man glömma den HIHI.. Men hans bilstereo kosta 5000:- också.. Men jag e ute letar så skicka gärna länk om ni hittar nån Tuff stereo.. så skicka på ha tråden uppe
Skriv svar