ingen här som funderat på....

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av mortil »

jag ska lätt ta hem en sån när ja behöver större bil.. tror man får räkna med runt 140 000 för en fräch en inreggad i sverige
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av PierreW »

mortil skrev:jag ska lätt ta hem en sån när ja behöver större bil.. tror man får räkna med runt 140 000 för en fräch en inreggad i sverige

Hur hade du tänkt göra med strålkastarna då? ;)
Finns bilen endast högerstyrd kan det ju vara lite knepigt att få tag i strålkastare med ljusbild åt rätt håll. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av mortil »

PierreW skrev:
mortil skrev:jag ska lätt ta hem en sån när ja behöver större bil.. tror man får räkna med runt 140 000 för en fräch en inreggad i sverige

Hur hade du tänkt göra med strålkastarna då? ;)
Finns bilen endast högerstyrd kan det ju vara lite knepigt att få tag i strålkastare med ljusbild åt rätt håll. ;)

hörre du . nu ska du inte va sån :D problem är till för att lösas. och de går säkert.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4788
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av Glenn »

Jag har för mej att det finns strålkastare till nån annan toyotamodell som passar rakt av.. kan det ha varit nån avensis ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av mortil »

Glenn skrev:Jag har för mej att det finns strålkastare till nån annan toyotamodell som passar rakt av.. kan det ha varit nån avensis ?
har funderat på de också . påminner ju lite om nån annan modell
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av PierreW »

mortil skrev:
Glenn skrev:Jag har för mej att det finns strålkastare till nån annan toyotamodell som passar rakt av.. kan det ha varit nån avensis ?
har funderat på de också . påminner ju lite om nån annan modell
Nja tycker jag sett Toyotas "alla" modeller, men kan inte komma på nån som har nån liknande front. :ugeek: ;)

MEN om det är som det ser ut att vara, alltså projektor strålkastare så går det troligtvis att pilla isär strålkastaren och modifiera plåten som styr ljuset ut i linsen. ;)

Har för mig att han "kändisen" Björk med Supra busbilen gjorde så på sin för att hålla nere budgeten ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4788
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av Glenn »

PierreW skrev:
mortil skrev:
Glenn skrev:Jag har för mej att det finns strålkastare till nån annan toyotamodell som passar rakt av.. kan det ha varit nån avensis ?
har funderat på de också . påminner ju lite om nån annan modell
Nja tycker jag sett Toyotas "alla" modeller, men kan inte komma på nån som har nån liknande front. :ugeek: ;)
Behöver inte ens vara nån bil som säljs i sverige iofs, bara den säljs i nåt land där man kör på rätt sida.

Kan bara inte komma på var jag läste om det där.. hmm.. vet inte vilken generation av caldina GT-Four det var heller, ST215 eller ST246 ?
troligen ST215.
MEN om det är som det ser ut att vara, alltså projektor strålkastare så går det troligtvis att pilla isär strålkastaren och modifiera plåten som styr ljuset ut i linsen. ;)

Har för mig att han "kändisen" Björk med Supra busbilen gjorde så på sin för att hålla nere budgeten ;)
Visst det går ju, men det är totalt olagligt, kommer besiktningsgubbarna på det är det körförbud direkt efterssom det invaliderar E-märkningen.

Fast så länge det inte bländar skiter jag i det personligen iofs.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: ingen här som funderat på....

Inlägg av Dale »

Glenn skrev:Visst det går ju, men det är totalt olagligt, kommer besiktningsgubbarna på det är det körförbud direkt efterssom det invaliderar E-märkningen.

Fast så länge det inte bländar skiter jag i det personligen iofs.
Tänkte just på desamma. Ibland går det igenom iaf. Tror att Skylineägarna gjort så med. Vinklat om någon plåt alltså.

PS. Nästan värre dom där som har dåliga fullampor i bilen som bländas ist.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar