Toyota Avensis byte av generator

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
anikri
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 24 feb 2010, 11:11:56
Bilmodell: Avensis 2.0
Årsmodell: 2004
PostOrt: Hudiksvall
Land (Country): Sverige

Toyota Avensis byte av generator

Inlägg av anikri »

Jag har en Toyota Avensis 2.0 W/G årsmodell 2004 som jag har haft en hel del problem med, nu senast vid service 10.500 mil konstaterades att vattenpumpen läckte. Verkstaden bytte vattenpump och jag hämtade bilen. När jag kört 5 km börjar "batterilampan" lysa, tillbaka till verkstan. Då hade generatorn gått sönder. Min fråga är, kan verkstan ha misslyckats så att generatorn gick sönder vid vattenpumpsbytet.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Toyota Avensis byte av generator

Inlägg av PierreW »

anikri skrev:Jag har en Toyota Avensis 2.0 W/G årsmodell 2004 som jag har haft en hel del problem med, nu senast vid service 10.500 mil konstaterades att vattenpumpen läckte. Verkstaden bytte vattenpump och jag hämtade bilen. När jag kört 5 km börjar "batterilampan" lysa, tillbaka till verkstan. Då hade generatorn gått sönder. Min fråga är, kan verkstan ha misslyckats så att generatorn gick sönder vid vattenpumpsbytet.
Hej.

Jag har aldrig varit med om en trasig generator på Avensis, men när man byter vattenpump så demonterar man generatorn, och därmed alla kontakter och kablar som sitter på den. Känns mer som att dom tryckt i nån kontakt dåligt så generatorn inte laddar.

Har du fått nån redogörelse på vad som inte funkar med generatorn? Hur kom dom fram till att den inte funkar?

Känns ju lite sådär lurig hela situationen, oftast slutar en generator inte ladda bara sådär, utan tappar successivt sin laddnings förmåga, om vi talar om vanligt slitage vill säga.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
anikri
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 24 feb 2010, 11:11:56
Bilmodell: Avensis 2.0
Årsmodell: 2004
PostOrt: Hudiksvall
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Avensis byte av generator

Inlägg av anikri »

Hej
Tack för ditt svar. Jag fick bara till svar att generatorn var trasig och de bytte ut den. kostnad generator 3550 kr plus moms. Påpekade även detta till Toyota centralt men där var det kalla handen. Garantin hade gått ut..
Skriv svar