Motorlampa lyser från o till avensis 2.4 07´exec. ????

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
computercowboy
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 01 jan 2010, 12:25:09
Bilmodell: avensis 2.4 executiv
Årsmodell: 2007
PostOrt: 36070
Land (Country): sweden

Motorlampa lyser från o till avensis 2.4 07´exec. ????

Inlägg av computercowboy »

Hej folkens!!! :mrgreen:

Motorlampan i våran avensis 2.4 07 7400mil lyser från o till, toyota i kalmar har bytt 2 sensorer och toyota i vetlanda har bytt 2 sensorer oxo och tagit bort felkoderna, men motorlampan tänds igen(senast förra helgen då min sambo startade bilen och rullade 50meter!!!!!!!!) sen slocknar den efter ungerfär 2 dagar.
Vad jag har förstått så sitter det 4 sensorer till avgassystemet?????
Jag frågade en gång på toyota i vetlanda vad det berodde på och fick svaret..."om man belaster bilen för mycket, tex om man kör med för tungt släp" men hur gör då dom som kör med husvagn????
Är det nån här som har samma erfarenhet eller vet hur man ska gå till väga, då dom på toyota verkstaden inte verkar veta hur man löser detta,
då detta går på garanti!!!!!
Läste här nånstans att det kanske kunne beror på mjukvaran i bilen?????

Tacksam för svar :D

Nästa gång blir det nog en bmw istället...
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Motorlampa lyser från o till avensis 2.4 07´exec. ????

Inlägg av PierreW »

computercowboy skrev:Hej folkens!!! :mrgreen:

Motorlampan i våran avensis 2.4 07 7400mil lyser från o till, toyota i kalmar har bytt 2 sensorer och toyota i vetlanda har bytt 2 sensorer oxo och tagit bort felkoderna, men motorlampan tänds igen(senast förra helgen då min sambo startade bilen och rullade 50meter!!!!!!!!) sen slocknar den efter ungerfär 2 dagar.
Vad jag har förstått så sitter det 4 sensorer till avgassystemet?????
Jag frågade en gång på toyota i vetlanda vad det berodde på och fick svaret..."om man belaster bilen för mycket, tex om man kör med för tungt släp" men hur gör då dom som kör med husvagn????
Är det nån här som har samma erfarenhet eller vet hur man ska gå till väga, då dom på toyota verkstaden inte verkar veta hur man löser detta,
då detta går på garanti!!!!!
Läste här nånstans att det kanske kunne beror på mjukvaran i bilen?????

Tacksam för svar :D

Nästa gång blir det nog en bmw istället...


Så länge du inte skriver vilka felkoder som lästs ut så kan det vara 75,3 olika saker som krånglar. ;)

Och standard när man byter syresensorer på Avensis 2.0/2.4 är att uppdatera mjukvaran i ECU:n. Är inte det gjort så börjar man där!
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar