Mått på motorrum IS 200 och IS 300

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
raauuk
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 21 dec 2009, 10:43:58
Bilmodell: IS 200
Årsmodell: 0
PostOrt: 41832
Land (Country): Sverige

Mått på motorrum IS 200 och IS 300

Inlägg av raauuk »

Går i swap tankar för att få fart på finbilen som ska förvandlas till leksak.

Jag hittar dock inga mått på varken IS 200 eller IS 300. Jag skulle veta hur stor skillnad det är eller om det är fullt möjligt att få ner en 2jz i en 200.

Länkar, tips etc. uppskattas!

Mvh
Johan
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Mått på motorrum IS 200 och IS 300

Inlägg av PierreW »

raauuk skrev:Går i swap tankar för att få fart på finbilen som ska förvandlas till leksak.

Jag hittar dock inga mått på varken IS 200 eller IS 300. Jag skulle veta hur stor skillnad det är eller om det är fullt möjligt att få ner en 2jz i en 200.

Länkar, tips etc. uppskattas!

Mvh
Johan

Allt går med vilja och vaselin.

Det är ju samma bil, dock skiljer sig motorerna ganska rejält mellan 200 o 300, helt olika motorfamiljer trots att dem båda är 6cylindriga. Att trycka ner en supra motor i en 200 är ju inget nytt så de borde väl finnas mängder med vetskap hos dem som har utfört de. "Problemet" är väl mer att du lär få ta bakväxel och Vxl-låda från en MKIV eller Is300 oxå, då original knappast lär lira ihop med JZ motorn. Sen är det nog en hel del EL dragning för att det skall funka, det är ju trots allt en modern bil med massor av olika övervakningssytem och liknande.

Inte för att grusa dina förhoppningar men kan man inte göra sånt här själv eller har väldigt snälla kompisar som gör det åt en så kan man lika väl lägga ner, för leja bort till en firma är det inte värt. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
raauuk
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 21 dec 2009, 10:43:58
Bilmodell: IS 200
Årsmodell: 0
PostOrt: 41832
Land (Country): Sverige

Re: Mått på motorrum IS 200 och IS 300

Inlägg av raauuk »

EDIT: snyggar till lite...

Om jag fattat rätt så har IS300 i princip samma motor som supran fast utan turbo etc etc.
Har den då samma motorfästen?

Ser IS200 motorrum likadant ut (rent mått mässigt)?
Så om man gör egna motorfästen/flyttar till IS200 och monterar har man då ett identiskt motorutrymme med IS300?

Mvh
Johan
Skriv svar