Avensis 02. Motorlampa. Felkod P0420

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Niclas
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 17 dec 2009, 09:35:00
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Handen

Re: Avensis 02. Motorlampa. Felkod P0420

Inlägg av Niclas »

Ni alla som engagerat er skall ha stort tack. Mitt problem är löst på ett mindre trevligt vis. Bilen krockad bakifrån för ett par veckor sedan så den har nu gått till "återvinning". Försäkringsbolaget löste ut den till skrotning. :? Det skulle kosta drygt 50 lax att reparera.

Nu jagar man bil igen... :cry:
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Avensis 02. Motorlampa. Felkod P0420

Inlägg av PierreW »

Niclas skrev:Ni alla som engagerat er skall ha stort tack. Mitt problem är löst på ett mindre trevligt vis. Bilen krockad bakifrån för ett par veckor sedan så den har nu gått till "återvinning". Försäkringsbolaget löste ut den till skrotning. :? Det skulle kosta drygt 50 lax att reparera.

Nu jagar man bil igen... :cry:

Aj aj vad surt. Hoppas det gick bra för alla inblandade

Kom ihåg chassienumret från "skrotet" då så du inte råkar köpa tillbaka din bil i delar om du nu skulle skaffa en likadan ;) :lol:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Niclas
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 17 dec 2009, 09:35:00
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Handen

Re: Avensis 02. Motorlampa. Felkod P0420

Inlägg av Niclas »

Hahaha Pierre. Vi har igår köpt en avensis business touring 2.0 fr -03
Lite mer bling-bling än 02:an. 8-)

Nu måste jag bara se om det går att göra ngt åt toyota-larmet. Tar man ur nyckeln när man tankar t ex och inte låser bilen så börjar den larma efter några sekunder när man klivit in i bilen. Det sabla larmet styrs tydligen inte av låset.
( Blev lite pinsamt på macken igår. Tur att jag hittade nyckeljäveln i fickan )

Ska se om jag kan googla eller lista ut ngt av handboken till bilen.... annars kommer det som ett nytt topic här på forumet. :P


Betr inblandade parter vid påkörningen har min sambo fortfarande viss stelhet i nacken. :cry:
Bilagor
abDSCN2555.jpg
abDSCN2555.jpg (107.03 KiB) Visad 1156 gånger
Skriv svar