Sida 30 av 30

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]

Postat: sön 26 aug 2012, 10:10:02
av Toyspeed
Helvete, 1min och 17sek...
Nytt banrekord!

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]

Postat: sön 26 aug 2012, 10:34:08
av SHySwe
:lol: Nybörjare på programmet!
En prekonfig 911 Carrera kör på 88sek...
Jaja, så kan det bli. Ska undersöka vad som är så galet.
Men iaf, lådornas inbördes resultat är antagligen ändå relativt trovärdigt?

Edit: vad är rimliga tider? Med samma inställningar som 911an så skulle Kelmers kärra köra på 84sek.

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]

Postat: sön 26 aug 2012, 12:32:19
av Toyspeed
Inget av de låter rimligt

Supramannens 996 GT2RS CUP har numer banrekordet på Mantorp med Gatdäck.
dvs Kumho´s värsta R-däck.
Han körde 80.4sekunder har ja för mig.

Snabbaste bil under timeattackhelgen som precis vart körde på 85,5sekunder.

Jag skulle GISSA på att en rimlig tid med R-däck och lite träning skulle ligga på ca 100sekunder.
Differanserna blir ju mindre och mindre ju snabbare tider du får. Så jag skulle gissa att när du är uppe på 100sekunder så kommer skillnaderna mellan dom två lådorna kanske skilja 2-3sekunder (ren gissning)

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]

Postat: mån 02 sep 2013, 16:11:29
av KelMer
Jaha det var ett tag sedan man skrev här!

I fjol så lyckades jag med att rasa 2st original diffar, ena var helt rensad på kugg.
Så i vintras gick jag å fundera på hur jag skulle göra, köpa en e153 låda som har bättre diff men är tyngre o har en helt annan utväxling, Köpa en s54 låda å hoppas å köra försiktigt eller sälja SKITEN! Bilen var faktiskt på blocket i slutet av vintern, var en hel del som var intresserade men ingen som var tillräckligt intresserad enligt mig, sen så kom ju känslan "ska jag verkligen sälja denna bil som jag lagt så mycket tid på"...

Det som hände var att jag fick veta att vissa mr2 mkIII i England kom med en LSD diff som passar i s54 lådan! så jag beställde en LSD diff från England. I samma veva passade jag på att uppgradera kopplingen, beställde en lamell som man normalt hittar i en caldina st215g, samma splinesdelning men en större diameter på lamellen och är i kevlar, så nu täcker den hela ytan på svänghjulet jämfört med original lamellen i s54 lådan. En tryckplatta med 30% mer tryckkraft än original via Blackdaimond i England.

Visst var jag ängslig över att öppna upp vxllådan, men som en polare sa "det är ju ingen raketforskning direkt" å han hade rätt.

Så nu har bilen rullat med diffen å nya kopplingen ett tag, vilken skillnad att sladda runt den på konbanekörning, stor tumme upp!!!
Lite bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]

Postat: lör 07 sep 2013, 12:33:57
av Fnys
Skoj att du har kunnat fixa den igen! :)
Har du några mer prestandaplaner med bilen?

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]

Postat: lör 07 sep 2013, 20:10:04
av KelMer
Nja, det beror på om du menar hk/Nm el sek, har tänkt fixa grövre krängninshämare, nå beg rally slicks eller liknande. Bör ju göra nåt på sek sidan ;-)

Iofs så kanske det blir en portning av topparna i vinter å då är vi inne på hk/Nm sidan!