Sida 1 av 1

Info om lite nyare Previa.

Postat: tor 12 nov 2009, 22:15:05
av Johnny Blade
Polarn har blivit lite sugen på en Previa runt'05.Är det någon som har tips på några speciella fel som inträffar på dom?
En 05'a som han spanat på har ganska rejält sliten förarstol efter 13000 mil.det låter lite mysko tycker jag.

Re: Info om lite nyare Previa.

Postat: tor 12 nov 2009, 22:19:43
av Johnny Blade

Re: Info om lite nyare Previa.

Postat: tor 12 nov 2009, 22:35:16
av Vesa
Tack för den kampanjen, jag tror att Toyota gjorde sina bästa bilar/kvalitet ´80-´90 talet kanske även ´70 men inte rostskyddet. Därför åker jag med en -93:a som man kan fixa själv om det skulle vara nåt. Däremot så behöver ju den oxå ny olja / filter ibland. Dax nu skulle jag tro med 2000 mil sen sist. :shh:

Re: Info om lite nyare Previa.

Postat: tor 12 nov 2009, 22:37:14
av robbes
JAg har själv två previa 02 som gått 20000 mil samt en 00 som gått 16000 ingen av dem är slitna i klädsel på förar sätet så jag tycker det är kontsigt 02an är automat 00an manuell båda två är sol modellen 6 sitsig.

På 00an hade ac kompressorn skurit det är det enda som var fel på bilarna som jag vet. Man åker som en kung i dem. Drar mycket släp med och där passar automaten bäst tycker jag. De är dock lite spårkänsliga tycker jag men inget anant o klaga på.

Jo en sak trångt som fasen att byta glödlampor man måste ju vara ledad på 100 ställen ju för det

Re: Info om lite nyare Previa.

Postat: fre 13 nov 2009, 11:53:35
av PierreW
Ja kan inte förstå hur folk kan klandra Toyota för "dålig" klädsel, den håller samma kvalité om än inte bättre då bilen bygdes i Japan. Att den blir utsliten beror helt enkelt på att bilen är såpass hög som den är och att folk glider på sätets vänsterkant när dom går i och ur bilen. De kan väl för f*an vem som helst räkna ut med högerskinkan.

De va som en kund vi hade med ny Auris, han kunde inte förstå varför de hade blivit en perfekt bågformad repa i "glaset på instrumenthuset, så ska de ju inte vara på en ny bil, j*vla skit tyckte kunden, (såklart de inte ska, vi trodde vi missat den repan på leverans-servicen).

Men när kunden för andra gången kom med en EXAKT likadan repa och ville få glaset bytt på garantin då började man ju fatta misstanke. Pierre startade då en liten "utredning" för att ta reda på vad som hänt och skakade hand med kunden och sa då att detta får vi fundera på. Just då när jag tog i hand med honom märkte jag vad som gjorde dom där reporna. En stor guldring som satt på höger ringfinger, den var orsaken till repan. Alltså när han nollställer trip-mätaren så gjorde han det med knuten hand och således drog han ringen i glaset.

Eller är det Toyotas fel, har dom gjort ett för dåligt instrumenthus som alla inte kan använda? Ibland får man nog tänka till och anpassa sig istället då grejerna oftast är som dom är.

;)