Klubb profil produkter?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1621
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av Neblade »

Dale skrev:
Swecap skrev:Ser fram imot sommaren iförd Borat bikini med TCS märke på :mrgreen:
Hahaha, hörru Neblade. Vi måste bara fixa de här. ;-)
:lol: Det måste ju gå att fixa! ;)
Kan bli en storsäljare!
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av Fnys »

Neblade skrev:
Dale skrev:
Swecap skrev:Ser fram imot sommaren iförd Borat bikini med TCS märke på :mrgreen:
Hahaha, hörru Neblade. Vi måste bara fixa de här. ;-)
:lol: Det måste ju gå att fixa! ;)
Kan bli en storsäljare!
Någon speciell person den skulle passa extra bra på? :roll:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av Jonex »

Hmm, ja det här med profilering av TCS skrev jag en motion om till Årsmötet 2008 sen såg jag inget mer av det förutom ett Pm av Neblade.

Hur går det ? Finns ju reklamfirmor till förbannelse överallt, bara i byn där jag bor har vi 3st.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1621
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av Neblade »

Det är ett komma skall, men det blir tidigast under våren. Lämpliga tryckerier är väl inga problem, vi har redan kontakt med ett tryckeri som trycker våra dekaler som även kan göra bra tryck på kläder. Hitta ett lämpligt tryckeri som kan ta hand om hela kedjan från beställning till leverans till enskild hade varit intressant. Dock har vi inte hittat någon som hållit måttet ännu. Tipsa gärna om du känner till något företag som klarar det...

Som sagt tidigare i tråden behöver vi vara momsregistrerade för att kunna driva en webshop/försäljning(vinstdrivare eller ej), detta diskuterade revisorn med skatteverket. Toyota Club Sweden är ingen Allmännyttig förening enligt skatteverket som påpekades tidigare i tråden. Och oavsett så hade man inte kunnat driva en webshop som ideel förening utan att vara momsregistrerade.

Momsregistreringen i sig behöver inte vara något stort hinder, det kräver dock lite annorlunda redovisning från den relativt enkla kassabok som förs idag. Vi behöver även ha någon som vill ta på sig den rollen att ta emot beställningar och springa till posten med paket. Sen är det ju en ekonomisk del i det hela, vi låser upp en del pengar. Men det är ju på kort sikt, tar man en symbolisk vinst på varje såld vara så har man ju snart fått in de pengarna som går åt för att starta upp det hela. Därefter kan man använda överskottet till framtida träffar etc.

Webshop/klubb profil produkter står på styrelsens önskelista, så det måste bli av. ;) Tyvärr har väl inte 2009 varit vårat mest produktiva år... Men jag hoppas 2010 blir ett bättre år!
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av robbes »

det företaget jag tipsade om kan sköta allt från produktion till leverans och ni inte behöver köpa in lager utan det tillverkas då det beställs sedan redovisar de en gång i månaden till er. med ersättningen som ni önskat så att säga. så de har hela risken med köpare som eventuellt inte betalar etc dock utgår ersättning till er även för de ordrarna.
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av Jonex »

Tack Neblade, det var bra med en utförlig förklaring varför det inte blivit av.

Kanske ska ha en tävling inom klubben nudå vem som kan designa snyggaste loggorna ?
Det är väl passande nu när det snart är juletider.
TCS-loggan är bra nog men jag tycker det vore riktigt fräckt med ett screentryck a la Filmaffisch från -70 talet.

I den kan det ingå t.ex en St165 , en mr2, och en eller 2 äldre bilar typ Crown ?
Eller så gör vi ett antal olika, dvs alla 3 gen Gt4 på ett tryck och TCS-logga , och sen alla gen Mr2 på ett tryck.
Loggan i mitten och bilarna kommer in mot loggan från höger och vänster. Någon som fattar hur jag menar ?

Den typen av tryck skulle dra enorm uppmärksamhet till sig på träffar.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av SHySwe »

Det låter som att Robbes firmaförslag är bolt-on...

Ouch, design är inte lätt! Som rolla-fantast önskar jag naturligtvis ett sånt tema åxå.
Kanske finns det, hos den firma robbes åsyftar, möjlighet med en injekt på den egna bilen i vissa prylar, med TCS grundtema?
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av robbes »

srylul skrev:Det låter som att Robbes firmaförslag är bolt-on...

Ouch, design är inte lätt! Som rolla-fantast önskar jag naturligtvis ett sånt tema åxå.
Kanske finns det, hos den firma robbes åsyftar, möjlighet med en injekt på den egna bilen i vissa prylar, med TCS grundtema?

Kan erkänna jag beställt en muggdärifrån med bild på min ena previa den kommer denna veckan så man får något trevligt att dricka kaffe ur
Användarens profilbild
Freddan
Inlägg: 183
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:22:10
Bilmodell: Celica GT-4 ST205
Årsmodell: 1995

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av Freddan »

Kolla in på länken här nedan. VWGolf-forum dock.. men tycker dom har fått till en del fräcka tryck som man kanske kan få lite inspiration från.

http://www.vwgolf.se/shop.php?page=1





Mvh Freddan
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Klubb profil produkter?

Inlägg av cheetah1 »

Neblade skrev:Det är en finess i php-forumen, det ligger kvar i utkorgen tills mottagaren läst mailet.
I phpBB snarare, inte i alla php-baserade tyvärr. :(

Anyhow, jag skulle lätt gå runt med en keps med TCS-loggan på, utan tvekan. Eller en T-shirt. Fast kanske inte när jag kör venton iofs, då skulle väl folk undra vafan jag håller på med. ^^
Skriv svar